پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری نماز جماعت در تفرجگاه دریاچه الندان + تصاویر

عشقعلی خلیلی فرمانده پایگاه مقاومت روستای الندان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه اعلام کرد نماز جماعت ظهر و عصر در زو پنجشنه و جمعه در تفرجگاه دریاچه الندان برگزاری می شود.

4

 

عشقعلی خلیلی فرمانده پایگاه مقاومت روستای الندان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه اعلام کرد نماز جماعت ظهر و عصر در روزهای پنجشنه و جمعه در تفرجگاه دریاچه الندان برگزاری می شود.

 

وی در ادامه افزود،پایگاه مقاومت شهید محمد علی خلیلی الندان در مجاورت دریاچه زیبای الندان واقع شده است با توجه به معضلات و آسیب های اجتماعی  برای عملی نمودن منویات مقام عظمای ولایت در باب اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و تامین امنیت و انجام کارهای فرهنگی در قالب اردوهای جهادی گام برداشته و طی جلسات هم اندیشی که با سازمان تبلیغات اسلامی شهر کیاسر و حوزه امام حسن مجتبی (ع) بخش چهاردانگه و مدیر تفرجگاه دریاچه الندان اقدامات مختلفی در نظر گرفته است.

 

فرمانده پایگاه مقاومت شهید خلیلی اهم برنامه های تدارک دیده شده را بدین شرح اعلام کرد:

۱-پخش اذان و برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته که از اول تیرماه شروع و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.
۲-استقرار روحانی از ساعت ۳۰/۱۰روزهای یاد شده و پاسخ به مسائل شرعی مسافران

۳-تشکیل اکیپ های امر به معروف و نهی از منکر متشکل از بسیجیان

۴-برگزاری مراسم های دینی و مذهبی در قالب ایستگاه صلواتی و پخش سرود و…

۵-تشگیل گروه های بهداشتی متشکل از بسیجیان به منظور جمع آوری و امحاءزباله ها در محیط دریاچه

۶-تهیه و نصب بنر و پارچه در سطح تفرجگاه دریاچه الندان با موضوعات تربیتی و دینی و تمثال شهدا

 

وی مهمترین مشکل موجود در اجرایی نمودن این اقدامات را بدین شرح برشمرد: لازم است نهادهای متولی امورات فرهنگی در این امر مهم  فرهنگی و دینی گام های اساسی و عملی برداشته و برای احداث نمازخانه در دریاچه الندان در قالب دو آلاچیق مردان و زنان چاره ای بیاندیشند تا مسافران با مشکل مواجه نباشند.

خلیلی گفت:  در پایان از زحمات خالصانه و حسن توجه جناب سروان جوادکردان و تمام کسانی که ما را در این امر مهم یاری نمودند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

 

 

4 نظرات
  1. رضا می گوید

    کسی که به قول شما تفرجگاه میاید برای انبساط خاطر روحی و فرحبخشی محیط میاید اینکه انجا نماز جماعت برقرار شود و اذان گفته شود و به نوعی در اینده افراد را صدا کنند که وقت اذان است باید نماز گزارد ابن کارها تند روی است لزومی ندارد در خلوت افراد رفته و انها را تحت فشار گذاشت این راه تبلیغ دین نیست

    1. اصغری می گوید

      توی روستای ما اذان صبح با صدای خیلی بلند از بلندگو پخش می‌کنند طوری که خواب بر ما حرام می‌شه تازه قبل اذان قرآن هم پخش می‌شه. مثلا منی که می‌خوام ءخروقت نمازم رو بخونم چطور باید با این کج‌فهمی عده‌ای مردم‌آزار برخورد کنم؟

  2. عباس کیاسری می گوید

    سلام،مگه ما تفرجگاه میریم سرزمین خدا نیست؟ آیا قراره تو جنگل آدمیت و مسلمون بودن ما تغییر کنه؟ آیه و روایت و حدیث داریم تفرجگاه نماز نخونیم؟ اونجا خدا نیست؟ شما وقتی میبینی افرادی میان نماز حرصت میاد؟ باید از همه دست اندرکاران این امر تشکر کرد،تفرجگاه یک جای عمومیه،با خونه خودت اشتباه نگیر،نماز خوندن تندرویه؟ یا نماز نخوندن؟
    اون آقایی هم که گفت اذان صبح ما را اذیت میکنه طبق نظر اکثر مراجع و علما نباید مردم آزاری صورت بگیرد،قران لزومی نداره پخش بشه و صدای اذان هم باید کم باشه،به هیات امنای مسجد تذکر بدهید حتما اصلاح میکنند.

  3. رضا می گوید

    سیاست پدر و مادر نمی شناسد این دنیا هیچ چیز مشخص نیست و اخرت مشخص میشود کی سالم بود کی ناسالم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.