پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، امروز مادران مازندران آمدند تا با حضور در آیین شیرخوارگان حسینی همدردی خود را در مصیبت وارده بر حضرت رباب(سلام الله علیها) ابراز کنند .در این میان برخی مادران که بعد از سالها طعم مادر شدن را چشیدند به شکرانه این نعمت در عزای حضرت علی اصغر (ع) شرکت کردند و فرزندشان را فدایی راه شهدای دشت کربلا کردند.سخت‌ترین صحنه امروز زمانی بود که گهواره نمادین سبز علی‌اصغر(علیه السلام) بر روی دستان مادران تشییع شد.

دبیر کل مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان مازندران از برگزاری آئین شیرخوارگان حسینی در ۷۰۰ نقطه در این استان خبر داد و گفت : این مراسم به صورت همزمان از ساعت ۹ صبح در امامزاده ها ، مساجد ، پارک ها و در روستاها در حسینیه و تکایا برگزار شد .

حسین مهدی نژاد مداحی و ذکر مصیبت های وارده بر حضرت علی اصغر و رباب (ع) ، برپایی ایستگاه های صلواتی ، خیمه های معرفت ، بصیرت عاشورایی از جمله برنامه هایی اعلام کرد  که در آیین شیرخوارگان حسینی برگزار شد . 

وی ادامه داد : علاوه بر این بیش از ۲۰ هزار دست لباس  شیرخوارگان حسینی در مکان های برگزاری این آیین توزیع شد .

 علاوه بر برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی ، اجتماع عزاداران حسینی ، لبیک یا حسین(ع ) ، احلام من العسل و شمیم حسینی از جمله برنامه های مذهبی که در ماه محرم در اماکن مذهبی برگزار می شود . 

/۱۸۹۹/۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.