پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری «رژه سلامت» روز ارتش در مازندران / خودکفایی در تولید و ساخت یگان‌های سطحی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، ناخدایکم عرشه احسان نصیری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: بر این اساس تصمیم گرفته شد امکانات بهداشتی و سلامت ارتش جمهوری اسلامی ایران به منصه ظهور رسیده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه البته پیش از این نیز ارتش در راستای مبارزه با ویروس کرونا در خدمت مردم بود، افزود: شهرهایی که به امکانات ارتش جمهوری اسلامی ایران نیاز داشتند از آن بهره‌مند شدند که مهم‌ترین آن بیمارستان 2 هزار تختخوابی بود که با توجه به پیشگامی ارتش چیز عجیب و غریبی هم نبود از این آزمون کشور و ارتش سربلند بیرون بیایند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم دریایی امام نوشهر تصریح کرد: دانشگاه علوم دریایی نوشهر به عنوان ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مازندران از روز نخست برگزاری جلسات مقابله با ویروس کرونا که با حضور فرماندهی این دانشگاه در ساری برگزار شد امکانات پزشکی و درمانگاهی این دانشگاه پای کار آمد و از تجهیزات آمبولانس و ضدعفونی دانشگاه استفاده شد.

 

این مسؤول بیان کرد: دانشگاه دریایی نوشهر در راستای پشتیبانی از نقاهت‌گاه ایجاد شده در منطقه «سیترا» نوشهر همکاری خیلی نزدیک و تنگاتنگی با شهرستان داشت و در صورت نیازمندی‌های بعدی استانداری یا فرمانداری حتماً انجام خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی تا پیش از انقلاب اسلامی تقریباً به طور کامل وابسته به غرب بود ولی با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دانشگاه علوم دریایی از سال 1359 آغاز به کار کرد و مسؤولیت تربیت افسران مدیر، مدبر، با بصیرت و ولایت‌مدار را بر عهده گرفت و در این راه بسیار موفق بود.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم دریایی امام نوشهر گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب اسلامی و در گام نخست 40 ساله انقلاب اسلامی افتخاراتی آفرید که متضمن امنیت دریایی و تحقق آرمان‌هایی انقلاب اسلامی بود.

وی عنوان کرد: در شرایطی که استکبار جهانی با تحمیل جنگ تلاش می‌کرد تا نهال نو پای انقلاب اسلامی را از بین ببرد ولی با تلاش مجاهدانه همه ارکان کشور و به ویژه ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی، با وجودی که هنوز ارتش سازمان درستی نیافته و ساختارهای حکومتی هنوز برقرار نشده بودند، نیروی دریایی توانست به خوبی وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام دهد.

نصیری خاطرنشان کرد: در آغاز جنگ، ارتش تا دندان مسلح صدام به مدت 34 روز با دلاورمردی‌های تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران در پشت دروازه‌های خرمشهر متوقف شد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فقط پس از گذشت 67 روز از شروع جنگ تحمیلی توانست با عملیات مروارید سیادت دریایی خودش را بر دریا  حاکم کند و اقتصاد تک محصولی کشور را با اسکورت 10 هزار فروند نفت‌کش و کشتی‌های تجاری نجات دهد که این باز نگه داشتن شریان اقتصادی بسیار به کشور کمک کرد که بتوانند 8 سال دفاع مقدس را پشت سر بگذارد.

این مسؤول تصریح کرد: پس از دوران دفاع مقدس نیز با وجود همه تحریم‌ها توانستیم با انجام تعمیرات و بازسازی تجهیزات دریایی مأموریت‌های خود را به نحو بسیار مطلوبی انجام دهیم و نیروی دریایی اقدام به برقراری امنیت و تضمین آن در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ کرد و با اعزام 67 ناوگروه و اسکورت کشتی‌های مختلف توانست عملیات مقابله با تروریسم دریایی و دزدان دریایی به بهترین شکل ممکن انجام دهد و از این مأموریت نیز سربلند بیرون آمد.

وی اظهار کرد: پس از تدابیر مقام معظم رهبری در راستای حضور در سواحل مکرون، نیروی دریایی به عنوان پیشرو توسعه سواحل مکرون از سال 87 در این منطقه حاضر شد و توانست گام‌های بسیار مؤثر و مفیدی را در جهت توسعه و آبادانی سواحل بسیار محروم «مُکران» بردارد که بارها مورد تقدیر و تأئید مقام عظمای ولایت قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم دریایی امام نوشهر گفت: نیروی دریایی پس از انقلاب اسلامی با دریافت تدابیر، شروع به ساخت شناورهای مختلف و توجه به زیرسطحی‌ها کرد که به لطف خدا توانستیم در تولید و ساخت زیرسطحی و یگان‌های سطحی به خودکفایی برسیم و همین الان نیز در حال ساخت شناورهای سنگین هستیم تا مأموریت‌های خود را به نحو مطلوبی انجام دهیم و در این راستا نیز خودکفا شدیم و یگا‌‌ن‌های توانمند با تجهیزات هوشمند که می‌تواند برای کشور قدرت بازدارندگی بسیاری ایجاد کند و متضمن امنیت کشور خواهد بود.

  / 86019/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.