پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی دربخش چهاردانگه

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: رزمایش جهاد دامپزشکی طی سه روز در منطقه چهاردانگه ساری برگزار و بیش از ۹۲ هزار خدمت دامپزشکی در چهاردانگه شهرستان ساری ارائه شد.

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حمزه آقاپور مدیرکل دامپزشکی مازندران درخصوص جهاد دامپزشکی در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری، اظهار کرد: بیش از ۹۲ هزار خدمت رایگان شامل واکسیناسیون، آموزش، ویزیت و سمپاشی و توزیع سم ارائه شد.وی افزود: این رزمایش جهادی در قالب سومین رزمایش جهاد دامپزشکی سربازان حضرت زهرا(س) و به یاد شهید جمهور و شهدای خدمت در منطقه چهاردانگه ساری برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: در این رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی با حضور ۱۵ اکیپ از همکاران اداره‌های دامپزشکی شهرستان مختلف استان برگزار شد، خدمات  واکسیناسیون دام‌های سبک‌ و سنگین، سم‌پاشی و ضدعفونی اماکن دامی، آموزش بهره‌برداران با هدف کاهش نیاز آنان به دامپزشک و معاینه و درمان رایگان دام به مردم منطقه ارائه شد.

آقاپور کاظمی بیان کرد: با توجه به کم برخوردار بودن و دشواری در ارائه خدمات، خدمات دامپزشکی شامل واکسیناسیون ۳۱هزار و ۱۷۳ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های شاربن، ۲۶هزار و ۴۲۳ راس علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴هزار و ۷۵۰ راس علیه آبله بزی، ۹۵۰ راس علیه بیناریذشاربن گاوی و ۲۸۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه همه خدمات ارائه شده به صورت رایگان صورت گرفته است، گفت: در مجموع  ۳۰ لیتر سم، سم‌پاشی و یا توام با آموزش تئوری و عملی نحوه سم‌پاشی دام و جایگاه دام به دامداران تحویل شد.مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در این رزمایش آموزش‌های لازم در‌خصوص بهداشت و مدیریت بهداشتی جایگاه دام، مدیریت تغذیه دام، اصول بهداشتی بیماری‌های مختلف مشترک بین انسان و دام بر اساس نیاز منطقه که پیش‌تر توسط کمیته اجرایی رزمایش احصا شده بود به بیش از ۳ساعت آموزش چهره به چهره برای دامداران و بهره برداران ارائه شد.

به گزارش فارس، سلسله رزمایش‌های جهاد دامپزشکی سربازان حضرت زهرا(س) استان مازندران به یاد شهید جمهور و شهدای خدمت در ۱۹ روستای منطقه چهاردانگه شهرستان ساری برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.