پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران
برگزاری دوره آموزشی ویژه متقاضیان کسب پروانه تخصصی مشاوران املاک و خودرو

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران از برگزاری ۲۰۰ ساعت دوره آموزشی برای ۷۱۴ نفر ویژه مشاوران املاک و خودرو خبر داد.

0

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران از برگزاری ۲۰۰ ساعت دوره آموزشی ویژه مشاوران املاک و خودرو جهت صدور پروانه تخصصی مشاورین املاک و خودرو برای ۷۱۴ نفر در حوزه معاملات در استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی از دفاتر مشاورین املاک به عنوان یکی از عوامل مهم در ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی یاد و بیان کرد: افزایش دانش حقوقی مشاورین املاک به جهت نقش آنان در تنظیم قرارداد‌ها میان متعاملین و ساماندهی فعالان این صنف از اهمیت بسزایی برخوردار است و در کاهش جرائم و دعاوی مرتبط با اموال منقول و غیر منقول موثر خواهد بود.

وی در ادامه یکی از وظایف قوه قضاییه را پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه معاملات املاک و خودرو دانست و عنوان کرد: در سال گذشته نیز با هدف آشنایی مشاورین املاک از مسائل حقوقی و قانونی در زمان تنظیم قرارداد‌ها و شناخت آنها از عواقب نقض قوانین و چگونگی برخورد قاطع دستگاه قضائی استان با متعلمین این حوزه و دفاتر فاقد پروانه کسب ۱۳۰۰ ساعت دوره آموزشی و صدور پروانه تخصصی برای ۹۰۰ نفر اقدام موثری در این راستا صورت پذیرفت.

 این مقام مسئول افزود: به منظور کاهش و پیشگیری از وقوع جرم و دعاوی در حوزه معاملات اموال منقول و غیر منقول و در راستای اجرای برنامه ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات مشاورین املاک و خودرو ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه این دوره‌های آموزشی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک و اتحادیه مشاوران املاک استان مازندران طراحی و اجرا گردید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را افزایش دانش حقوقی جامعه مشاورین املاک و خودرو در استان جهت تنظیم صحیح قرارداد‌ها و آشنایی با قوانین ثبتی قانون کار قوانین نظام صنفی و تعزیرات و … عنوان کرد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه تاکید کرد: بر اساس شیوه نامه ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و در راستای تحقق اهداف تحول فضائی در جهت کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی و پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی در حوزه‌های اقتصادی و معاملات کلیه مشاورین املاک و خودروی استان ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی در زمینه فعالیت و صنف کاری خود و قبولی در آزمون پایانی این دوره‌های تخصصی هستند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در پایان اظهار امیدواری کرد: در نتیجه این اقدامات شاهد کاهش تخلفات در حوزه معاملات املاک و خودرو باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.