پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری آيين تجليل از پزشكان و دست اندركاران حاضر در كاروان سلامت چهاردانگه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، دکتر اکبری؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این مراسم در سخنانی با تجلیل از حضور و مشارکت متعهدانه پزشکان و فعالان حوزه سلامت در برنامه های جمعیت هلال احمر گفت: یکی از مهمترین برنامه های راهبردی ما در هلال احمر، افزایش سرمایه اجتماعی است که نقش داوطلبان در تحقق این فرآیند غیرقابل انکار است.

وی تصریح کرد: به موازات این رویکرد، یکی از اساسی ترین چالش های ما در حوزه داوطلبان، مسئله نگهداشت این افراد و کیفیت استفاده از ظرفیتهای آنان است. وی افزود: از این رو  نگهداشت و برنامه ریزی برای استمرار حضور داوطلبان در برنامه های هلال احمر به عنوان یک راهبرد در دستور کار ما قرار دارد.

وی شبکه سازی را یکی از مهمترین برنامه های اجرایی در مقوله جذب و نگهداشت داوطلبان برشمرد و تصریح کرد: در حوزه سلامت ظرفیت بسیار عظیمی وجود دارد که تنها از طریق شبکه سازی می توان از این پتانسیل ارزشمند استفاده کرد.

دکتر اکبری با اشاره به اینکه به اعتقاد ما همین ظرفیت در حوزه های دیگر نظیر کشاورزان، صنعتگران، فرهنگیان، مهندسان و سایر اقشار جامعه وجود دارد، گفت: در اولین مرحله با توجه به استقبال خوب فعالان حوزه سلامت، قصد داریم شبکه ای با مشارکت و حضور پزشکان و فعالان حوزه سلامت ایجادکنیم تا خدمات قابل ارائه این گروه متخصص و ارزشمند بصورت برنامه ریزی شده در مناطق مختلف توزیع شود.

وی افزود: رویکرد ما این است که در حوزه فعالیتهای داوطلبی، از شخص محوری به شبکه محوری برسیم و اعتقاد داریم این روش کارآمدتر است. مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: هلال احمر از ظرفیتهای ارزشمندی نظیر دسترسی، اعتماد عمومی و تشکیلات اداری برخوردار است که فارغ از ظرفیتهای حاکمیتی و دولتی است و همین امر باعث افزایش انگیزه گروههای مختلف برای تعامل، هم افزایی و همزیستی با هلال احمر برای ارائه خدمات عام المنفعه می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: جمعیت هلال احمر مازندران در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نمی کند و آماده همکاری با گروههای مختلف از جمله فعالان حوزه سلامت است.

در ادامه این نشست دکتر عالیه زمانی کیاسری نیز در سخنانی با اشاره به اهداف فعالان حوزه سلامت از مشارکت در فعالیتها و خدمات جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان مهمترین و بزرگترین سازمان مردم نهاد که اعتبار بین المللی دارد از موثرترین مجموعه هایی است که در راستای اهداف بشردوستانه فعالیت دارد و ما به عنوان فعالان حوزه سلامت فارغ از وابستگی دولتی به هم افزایی با این تشکیلات مردم نهاد می اندیشیم و معتقدیم نقش تسهیل کننده هلال احمر در فرآیند ارائه خدمات ما به جامعه هدف که عموما اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر هستند بسیار موثر است.

دکتر زمانی تصریح کرد: به نظر ما برنامه ریزی دقیق برای کیفیت ارائه خدمت به ساکنان مناطق محروم و شناسایی جامعه هدف و ارزیابی میزان مشکلات و نیاز آنان به نوع خدمات از جمله اولویتهایی است که باید در فرآیند اعزام کاروانهای سلامت به مناطق مختلف لحاظ شود. وی ارتقای شاخص های سلامت و افزایش خودآگاهی و آموزش اقشار ساکن در مناطق مختلف را از جمله اهداف کاروانهای سلامت برشمرد و گفت: نقش تجهیزات و پشتیبانی اجرایی و عملیاتی جمعیت هلال احمر در تحقق این اهداف بسیار مهم است.

در ادامه دکتر محمد سلطان تویه از پزشکان حاضر در کاروانهای سلامت و از داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه سلامت امروزه در دنیا به عنوان یک شاخص مهم توسعه قلمداد می شود گفت: افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان یک هدف مهم در پرتو توسعه اجتماعی حاصل می شود که نقش سلامت در تحقق این هدف غیرقابل انکار است.

وی افزود: هنوز بسیاری از مناطق روستایی ما فاقد زیرساختهای مجهز پزشکی و درمانی است و کلینیک های مجهز عموما در مناطق شهری مستقر هستند که دسترسی ساکنان روستاها به این مراکز با مشکلاتی همراه است، لذا برنامه اعزام کاروانهای سلامت به مناطق محروم و کم برخوردار می تواند بسیار ضروری باشد. وی با تاکید بر نقش حمایتی جمعیت هلال احمر در خصوص تامین تجهیزات و لجستیک گفت: مسئله آموزش نیز به موازات اقدامات درمانی باید در دستور کار قرار گیرد که در این زمینه نیز نقش هلال احمر و همچنین مشارکت دهیاری ها بسیار با اهمیت است. در پایان این مراسم مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اهدای لوح سپاس از مشارکت پزشکان و فعالان حوزه سلامت در برنامه های این جمعیت تقدیر کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.