پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی جشن غدیر در ساری/ از گشت کاروان شادی تا کمک مومنانه در عید غدیر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عید غدیر امسال به دلیل شیوع ویروس فاصله‌گذار “کرونا” و همچنین قرمز بودن وضعیت استان مازندران در این بحث، تفاوت زیادی با سال‌های گذشته دارد.

همان‌طور که می‌دانیم، مرسوم است که در این عید امامت و ولایت مردم روانه خانه سادات شده و عیدی پربرکت را دریافت خواهند کرد، این سنت چندین ساله در بین مردم ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

گفتنی است؛ رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در پی آن لزوم کاهش دید و بازدیدها موجب شده سادات برنامه شان را تغییر داده و برخی هم از دادن عیدی پرهیز کنند.

در سال‌های گذشته در کوچه و خیابان سادات اقدام به پذیرایی مردم کرده و جشن غدیر برپا می‌کردند ولی امسال با محدودیت کرونایی مواجه شدند.

جالب است بدانیم امسال در بازارهای سطح شهر خبری از فروش ملزومات سفره سادات نبود، ولی در فضای مجازی مردم جشن غدیر برپا کرده و آن را گرامی می‌دارند، ولی در سطح شهر خبری از جشن و پایکوبی نیست.

خبر خوب اینکه باز جهادگران و بسیجیان جانانه به میدان آمده و فضا را با نام امیرالمومنان علی (ع) را عطرآگین کردند.

حافظ نجفی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثارالله ساری در این رابطه در گفت‌وگو با فارس گفت: از آنجایی که عید غدیر از اعیاد بسیار مهم، شگفت‌‌انگیز و شاد برای شیعیان است باید آن را گرامی بداریم در این راستا نباید ویروس کرونا را بهانه قرار داد تا این اعیاد مهم مذهبی و ملی فراموش نشود،از این جهت با توجه به وضعیت روز جامعه برنامه‌های متفاوت و تازه ای تدارک دیده شد.

وی یادآور شد: کاروان شادی در سه گروه به‌مناسبت عید غدیر توسط حوزه مقاومت بسیج ثارالله علیه السلام بخش مرکزی شهرستان ساری در محلات بخش مرکزی برنامه‌های شاد و مولودی‌خوانی اجرا خواهند کرد.

نجفی تصریح کرد: این کاروان در محلات توسط بسیجیان حوزه مقاومت بسیج ثارالله (ع) بخش مرکزی شهرستان ساری برنامه‌های مولودی‌خوانی و شادی را در محلات انجام خواهند داد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثارالله ساری افزود: برپایی ایستگاه صلواتی در چند نقطه پرتردد به شیوه‌ای که پروتکل‌های بهداشتی تایید شود انجام خواهد شد.

وی از توزیع ماسک رایگان (صلواتی) به همراه شکلات و شیرینی بسته‌بندی شده کارخانه‌ای در بین مردم خبر داد و بیان کرد: همچنین کلیشه‌نویسی در خصوص امام علی (ع) و ارادت دیار علویان پشت خودروها انجام خواهد شد.

نجفی عنوان کرد: در پایان در روز عید غدیر توسط گروه جهادی شهید مدافع حرم حاج سعید کمالی حوزه مقاومت بسیج ثارالله (ع) بخش مرکزی شهرستان ساری سبد کالا در رزمایش نهضت کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا و قشر آسیب‌پذیر جامعه تحویل خواهد شد.

به گزارش فارس، با توجه به این اقدامات می‌توان گفت کرونا هم نتوانست مانع برگزاری جشن غدیر شود، تفاوتش با سال‌های گذشته در نحوه برگزاری است و بس!

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.