پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برف و باران در ۲۱ استان کشور طی هفته آینده

0

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز فعالیت سامانه بارشی از پس فردا (۱۱ اسفند ماه) در ۲۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی یکشنبه (۱۱ اسفند ماه) بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، شمال مرکزی، لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش بینی می‌شود.

همچنین رگبار و بارش باران و گاهی رعد و برق در استان‌های ایلام، شمال چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان مشاهده خواهد شد، ضمن اینکه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (۱۲ اسفند ماه) با کاهش ۷ تا ۱۰ درجه ای دما در استانهای واقع در نوار شمالی کشور، شاهد بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و خراسان شمالی خواهیم بود. بارش باران و برف نیز در غرب کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در گردنه‌ها و جاده های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود که نسبت به انجام اقدامات به موقع در خصوص آبگرفتی معابر عمومی و یا برف روبی و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی توصیه می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.