پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برف و باران در راه/ کشاورزان مراقب باشند، تردد در جاده ها ممنوع

با توجه به نفوذ سامانه سرد بارشی از امشب به مازندران احتمال خسارت به نهالستانها و اختلال در جاده ها وجود دارد.

0
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: براساس پیش بینی هواشناسی با نفوذ سامانه سرد بارشی از امشب شاهد کاهش شدید دما، بارش باران و برف و وزش باد گاهی شدید در سطح استان خواهیم بود.
علی اصغر احمدی با بیان اینکه این سامانه سرد و بارشی تا روز جمعه ۸ اسفندماه در استان تداوم دارد، افزود: در این مدت آب‌های ساحلی استان مواج و متلاطم است و فعالان دریا از ماهیگیری، قایقرانی و ورزش های دریایی خوددداری کنند.
او گفت: یخبندان، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ها خصوصا از مرکز به سمت غرب استان و احتمال انسداد محورهای کوهستانی، احتمال آسیب و خسارت به سازه های کم مقاوم و سرمازدگی نهالستانها دور از انتظار نخواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: رانندگانی که قصد عبور از مناطق کوهستانی و مرتفع را دارند ضمن تجهیز ماشین خود به زنجیر چرخ، ضد یخ و سیستم گرمایشی با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه در این مسیر‌ها رانندگی کنند.
احمدی ادامه داد، بدلیل برودت هوا و افزایش میزان مصرف گاز، هم استانی ها نسبت به مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز اقدام کنند تا شاهد قطعی گاز در روزهای سرد پیش رو نباشیم.
او گفت: دامداران و ساکنین بومی نیز دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، دره‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: شهرداران به دلیل پیش بینی وزش باد شدید، تمهیدات و اقدام‌های لازم برای استحکام، مقاوم سازی تابلو‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر انجام دهند.

احمدی افزود: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در این مدت ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین ها، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی، همچون گذشته را داشته باشند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.