پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برفروبی راه ۲۰ روستای کوهستانی سوادکوه

0

کوروش روشن، گفتگو با خبرنگار مهر، از برف‌روبی مسیرهای روستاهای کوهستانی سوادکوه جهت شروع فصل کوچ دام دامداران در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: مسیر ۲۰ روستا کوهستانی سوادکوه که عموماً در زمستان خالی از سکنه هستند در این برف‌روبی بازگشایی شدند تا امکان انتقال دام از روستاهای پایین‌دست به این روستاهای کوهستانی و مراتع اطراف فراهم شود.

رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه یک تیم راهداری به مدت هفت ساعت، ۱۳ کیلومتر از این مسیرهای کوهستانی را برف‌روبی کردند، ارتفاع برف را در برخی نقاط تا چهار متر هم عنوان کرد و افزود: ۱۰ روز گذشته هم در این مسیر شاهد بارش برف بوده‌ایم.

وی با اشاره به رانش یکی از مسیرهای شهری حاشیه شهر زیراب در اواخر زمستان سال ۹۸ و انسداد کامل محور، حجم رانش را نزدیک به چهارهزار مترمکعب برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به نامساعد بودن هوا تاکنون اقدامی نشده بود و امروز با مساعد شدن هوا و تثبیت شرایط، عملیات خاکبرداری آغاز شده است.

روشن با بیان اینکه این کار در حوزه استحفاظی اداره راه نبوده و این اداره به کمک شهرداری شهر زیراب آمده است، از اعزام یک تیم راهداری شامل بیل لودر و چند دستگاه کامیون خبر داد و افزود: به دلیل شدت دانش، این عملیات تا سه روز طول می‌کشد.

کد خبر 4906590
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.