پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بررسی نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس مازندران گفت: نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد در بابل و ساری بررسی می‎شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس مازندران گفت: نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد در بابل و ساری بررسی می‎شود.

 

 عبدالله ملکی امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد برگزار شد، گفت: در ۶ مهر ۵۹ یگان زرهی عراق از سوسنگرد عبور کرد و شهید علی غیور نقش مهمی در عقب‌نشینی دشمن داشت.

 

وی افزود: نیروهای مازندران در سوسنگرد مانند شهید بهرامی خط واحدی نداشته و به صورت پراکنده در آزادسازی سوسنگرد حضور داشتند و مازندران در بازساری سوسنگرد زمانی که خود درگیر جنگ جنگل بود نقش ویژه‌ای داشت.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: آیت‌الله روحانی از امام(ره) خواست بازسازی سوسنگرد را به مازندران بسپارد که با موافقت امام مردم مازندران نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان که به نرخ امروز نزدیک به ۱۳۰ میلیاردتومان هزینه کردند.

 

وی افزود: بازسازی سوسنگرد توسط مازندران از سال ۶۰ آغاز شد و تا سال ۶۱ ادامه داشت.

 

ملکی با بیان اینکه امام(ره) در شبانگاه ۲۵ مهر ۵۹ دستور داد تا خرمشهر فردا آزاد شود، افزود: با تمام کاستی ها و مشکلات در یک نصف روز نیروها توانستند سوسنگرد را آزاد کنند.

 

وی با بیان اینکه مهمترین درس از آزاد سازی سوسنگرد را داشتن ایمان، اطاعت از ولی فقیه و وحدت است، بیان کرد: وحدت بین نیروها در سربازان شهید چمران و همه نیروها کاملا مشهود بود.

 

وی ادامه داد: به مناسبت سالروز آزاد سازی سوسنگرد برنامه آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد سه‌شنبه در آمفتی تئاتر شورای اسلامی شهرستان بابل برگزار می‌شود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، برگزاری نشست هم‌اندیشی نقش بانوان در بازسازی سوسنگرد روز سه شنبه در سالن همایش استانداری با حضور استاندار، برگزاری مراسم یاد بود حضرت آیت‌الله روحانی در مدرسه صدر بابل، برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی سوسنگرد در حرم شهدای گمنام ساری، دیدار با خانواده برخی از شهدای سوسنگرد، رونمایی از پژوهش نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد، پخش موسیقی به مناسبت آزادسازی سوسنگرد از صدا و سیما پخش و… را از برنامه‌های این اداره کل در سالروز حماسه سوسنگرد عنوان کرد.

 

سردار عبدالله ملکی از روستای مازارستاق بخش چهاردانگه می باشد . ایشان از سردارانی است که مدت طولانی در کردستان خدمت نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.