پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برخورداری 43 روستا از 103 روستا چهاردانگه از نعمت گاز

1

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شرکت گاز استان مازندران در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاهای استان علیرغم همه سختی‌ها مانند کوهستانی و جنگلی بودن بعضی از جاده ها و مسیرهای شهری و روستایی، اقدامات بسیار خوبی را به انجام رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران ، “علی اصغر یوسف نژاد” نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبار 300 میلیاردی شرکت گاز برای گازرسانی به روستاهای منطقه محروم دودانگه و چهاردانگه ساری ،اظهار کرد: شرکت گاز مازندران به منظور استقرار عدالت و رفاه اجتماعی ، گام‌های شایانی برداشته که نمونه آن بهره‌برداری از پروژه های گازرسانی به شهرها و روستاهای ساری است.

وی در جلسه تسریع در انجام پروژه های گازرسانی ،عنوان داشت: هم اکنون فرهنگ خدمتگزاری و تکریم در شرکت گاز نهادینه شده است و امیدوارم این روند مطلوب همانند سال های گذشته روند صعودی خود را طی نماید.

یوسف نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان و شرایط خاص روستاهای باقیمانده که عملیات گازرسانی را با سختی های زیادی مواجه ساخته، خواستار همکاری و مساعدت سایر دستگاه ها به ویژه دستگاه های مرتبط با پروژه های گازرسانی شد تا علاوه بر آبادانی روستاها، شاهد رونق کسب و کار در این مناطق باشیم که این امر قطع به یقین از طرفی موجب ایجاد رفاه و آسایش و رضایت در بین روستاییان شده و از طرف دیگر باعث حفظ جمعیت روستایی و عدم مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی خواهد شد.

در ادامه ” محمد حسن یحیی نژاد ” مدیر مهندسی و اجرای طرح ها شرکت گاز استان مازندران ، گفت: از 57 روستا در منطقه دودانگه ساری 53 روستا گازدار و عملیات گازرسانی در 4 روستای دیگر در حال انجام می باشد .

وی افزود : در بخش چهاردانگه ساری از 103 روستا ، تعداد 42 روستا از نعمت گاز برخوردار بوده و عملیات گازرسانی در بقیه روستاهای صعب‌العبور و کوهستانی شهرستان ساری در حال انجام است.

یحیی نژاد تصریح داشت: 96 درصد از ساکنان در روستاهای شهرستان ساری از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

جانشین مدیرعامل شرکت گاز مازندران، قیمت تمام شده انشعاب در مناطق کوهستانی را بیشتر دانست و بیان کرد: مناطق کوهستانی دارای جلوه‌های ویژه‌ای هستند و از نظر حفظ جنگل و استقرار مردم در روستاها باید تلاش شود.

وی تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن و پراکندگی زیاد روستاها، اجرای خطوط گاز کار بسیار دشواری بوده و در این راه پروژه های گازرسانی با سختی فراوان به ثمر می رسند.

یحیی نژاد، ابراز داشت: با توجه به اینکه سوخت گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک و با حداقل آلایندگی شناخته می شود توسعه گازرسانی، علاوه بر صرفه اقتصادی، تاثیر بسزائی بر روی ایجاد محیط زیست سالم خواهد داشت.

مدیر مهندسی و اجرای طرح ها شرکت گاز استان مازندران در راستای تعهد به انجام مسئولیت اجتماعی گفت: یکی از مهم ترین اهداف استراتژیک این شرکت توجه به مسئولیت های اجتماعی است تا بیش از پیش زمینه برای از قوه به فعل در آوردن اهداف و نیات مسئولانه را فراهم نماید.

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    اقای دامادی دو دانگه ای بودند از 57 روستا 53 روستا گاز کشی شد اما چهار دانگه از 103 روستا 42 روستا گاز کشی شد این یک واقعیته

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.