پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخشی از فضای جامعه ما در روند سیاست گذاری دچار چالش است/ چهاردانگه مازندران کوچک است

0

 

گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: زنان به‌ عنوان نیمی از جمعیت جامعه همواره پا به پای مردان برای آزادی و سربلندی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی تلا‌ش کرده‌اند. سهم و نقش زنان در مشارکت های سیاسی اجتماعی و به ویژه انتخابات ها نه تنها کمتر از مردان نیست؛ بلکه گاهی این مشارکت ها بیشتر و نقش اثرگذارتر دیده می شود. در آستانه برگزاری دهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور بانوان فعال اجتماعی در عرصه تصمیم گیری  و تصمیم سازی کشور به چشم می خورد.

 

zamani-1

 

در حوزه انتخابیه شهرستان های ساری و میاندرود از ۲۲ کاندید مجلس شورای اسلامی ۳ کاندید خانم حضور دارند که در این میان نام دکتر عالیه زمانی کیاسری به عنوان یکی از رقبای جدی بین کاندیدها به چشم می خورد.

 

دکتر عالیه زمانی  درسال  ۱۳۴۹ در شهر کیاسر متولد شد، ایشان نوه دختری عالم ربانی آیت الله حاج شیخ اسداله زمانی کیاسری است.وی در سال۶۷ در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد و پس از اخذ دکترای پزشکی عمومی دوره سه ساله تخصصی را گذراند و در نهایت با کسب بورد تخصصی بیهوشی و مراقبت‌های ویژه فارغ التحصیل شد.

 

ایشان مدیریت بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساری، بیمارستان امام خمینی(ره) و دانشکده پیراپزشکی را در کارنامه کاری  و مدیریتی خود دارد.

 

دکتر زمانی برای بالا بردن دایره دانش در حیطه حقوق و قانونگذاری شروع به تحصیل در رشته حقوق  نمود و هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق می باشد.

 

عرصه انتخابات برای انجام کارها و اقدمات افرادی که نسبت به محیط خود بی تفاوت نیستند می تواند عرصه مناسبی  باشد.

 

پایگاه خبری چهاردانگه  به منظور آشنایی با فعالیتها و افکار و اعتقادات این بانوی موفق گفتگویی ترتیب داده است، آنچه می خوانید ماحصل این گفتگوست:

 

ایشان در ابتدای این گفتگو سایت خبری چهاردانگه نیوز را جزء سایت های کم نظیر در کشور دانست و گفت:  این پایگاه خبری تحلیلی به صورت جامع به بیان و بررسی مشکلات و شناساندن استعدادهای نهفته منطقه می پردازد.

 

دکتر زمانی معتقد است عرصه انتخابات برای انجام کارها و اقدمات افرادی که نسبت به محیط خود بی تفاوت نیستند می تواند عرصه مناسبی  باشد.

 

این کاندید مجلس شورای اسلامی که  بیش از ۱۸ سال در حوزه درمان استان مازندران حضور فعال دارد و به عنوان پزشک و متخصص در حوزه درمان کار کرده است و  به عنوان عضو هیئت علمی به صورت گسترده در سیستم های آموزشی دانشکده های مختلف نقشی موثری ایفا نموده است، می گوید: در تمام این سال ها سعی کرده ام از تمامی توان و ظرفیت و امکانات موجود برای بهتر شدن اوضاع استفاده کنم.

 

مدیریت بیمارستان یعنی مدیریت یک شهر بحران زده

 

ایشان با بیان اینکه بخشی از فضای جامعه ما در روند سیاست گذاری دچار چالش هایی است و سلامتی خودش را تا حدودی از دست داده است و به نظر می رسد در این روند افرادی که قصد ایجاد سلامت کاری دارند، نتوانند به هدف خود دست یابند، می افزاید: من در مدیریت بیمارستان امام(ره) با بسیاری از مسائل مواجه شده ام، بیمارستان از لحاظ تعریف مدیریتی شهر بحران زده است و مدیریت بیمارستان یعنی مدیریت یک شهر بحران زده و شما در مدیریت یک بیمارستان باید همزمان به بسیاری از مسائل و روند ها بپردازید.

 

در مسیری که کار کردم اتفاقات زیادی رخ داد چه از لحاظ بحث های آموزش درمان و چه از الحاظ ارتباطاتی که مراکز می توانند در حوزه های مختلف شهرستانی و استانی داشته باشند و ارتباطاتی که با وزارت خانه ها و مجلس داشت من همه این ها را در این محیط تجربه کردم و تمام تلاشم این بوده که مدیریت بیمارستان را با مشارکت کارکنان به سمت جلو پیش ببرم.

 

 چرا مازندران در بدترین ها بهترین رتبه را دارد و در بهترین ها بدترین رتبه را دارد

 

این کاندید مجلس شورای اسلامی استان مازندران را با دارا بودن جنگل، دریا  و فرصتهای گردشگری و نیز منابع انسانی فراوان و پر استعداد، استانی بی بهره و کم بهره می داند و معتقد است: چند استان مانند مازندران وجود دارد که دو منبع انسانی و خدادای را با هم داشته باشد ؟! چرا مازندران در بدترین ها بهترین رتبه را دارد و در بهترین ها بدترین رتبه را دارد به طوری که در بیکاری رتبه سوم را دارد در طرح های نیمه تمام مازندران جز استان های شاخص است در خیلی از مشکلات دیگر هم اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم مازندران دو تا مشکل دارد اول اینکه فاقد انسجام و همدلی در سطح استان است چرا اینقدر مازندران ضعیف شده و به انتهای جدول رفته سقوط کرده است.

 

zamani-3

 

مازندران از سیستم مدیریتی یکپارچه و هدف محور و برنامه محور کم بهره است.

 

دکتر زمانی، ادامه می دهد: مازندران از سیستم مدیریتی یکپارچه و هدف محور و برنامه محور کم بهره است.

 

ایشان در ادامه سخنانش، جدا شدن ساری و میاندرود را ناشی از سیاسی بازی دانست و گفت: این امر آیا نتیجه پر خیر و برکتی برای ساکنان دو شهر داشته است؟؟!!!

 

چهاردانگه مازندران کوچک است

ایشان، بزرگترین مانع رشد چهاردانگه را تفرق و اختلافات عمیق می داند و معتقد است: از مشکلات اساسی چهاردانگه نبود زیر ساخت مناسب است که برای ایجاد آن به زمان و اعتبار نیاز دارد که بخشی از مشکلات منطقه با برنامه های زود بازده و کوچک رفع کرد.

 

چهاردانگه تاریخی ترین قسمت شهرستان ساری است قدمت فوق العاده ای دارد منابع زیر زمینی بی نظیر و کم نظیری دارد ، تنوع گیاهی دارویی دارد که در دنیا بی نظیر است گردشگری سورت نیز بی نظیر است همه چیز دارد کشاورزی دارد دامپروری دارد …. چهاردانگه مازندران کوچک است که امکان توسعه و پیشرفت دارد همانطور در کشور نیازمند تغییر عمده در سیستم آموزش و پرورش هستیم، منطقه چهاردانگه می تواند برای آموزش و پرورش خود نیز سند توسعه تهیه نماید.

 

دکتر عالیه زمانی با اشاره به بحث دفن زباله در منطقه چهاردانگه ، معتقد است: سازمان حفاظت از محیط ریست یکی از متولیان اصلی مدیریت پسماند است در بحث زباله بسیاری از ارگانها به وظایف اصلی خود عمل نکرده اند  ضروری است تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

 

 zamani-2

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.