پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخشدار چهاردانگه: راه، بزرگ‌ترین مشکل بخش چهاردانگه است/محدودیت‌های ترافیکی واحدهای صنعتی را تعطیلی کشاند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مرتضی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، در خصوص مشکلات بخش چهاردانگه ساری گفت: این منطقه از مرکز مازندران از لحاظ زیر ساخت‌ها با مشکلات اساسی مواجه است.

وی افزود: عمده‌ترین مشکل این منطقه موضوع راه است، راهی که خط مواصلاتی بین دو استان و جزو کریدور  شمال- جنوب به شمار می‌رود که می‌تواند ترمیم، بازسازی و بهسازی آن موجب توسعه این منطقه به ویژه در بخش اشتغال و صنعت شود.

بخشدار چهاردانگه خاطرنشان کرد: متاسفانه با دستور ممنوعیت عبور و عبور تریلر از این محور توسط شورای ترافیک کشور از چند سال گذشته تاکنون، بسیاری از واحدهای صنعتی این منطقه به دلیل عدم قابلیت استفاده از کامیون و تریلی در حمل و نقل مواد اولیه و تولیدات، تعطیل شدند و این امر منجر به بیکاری تعداد زیادی از افراد بومی شد.

جعفری بیان کرد: از یک طرف عبور و مرور وسایط نقلیه برای حفظ اهالی و رانندگان عبوری این منطقه اعمال شد و از سوی دیگر با پر هزینه شدن حمل و نقل برای واحدهای صنعتی با خودروهای مجاز و کوچک نظیر نیسان و کامیونت، شهرک‌های صنعتی ما خوابیده است و عملا تنها 4 واحد صنعتی از 40 واحد صنعتی موجود در منطقه در حال فعالیت و مابقی تعطیل شده‌اند.

وی یکی دیگر از مشکلات این منطقه را کم آبی عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل مهم و یکی از اقدامات ضروری برای کنترل این موضوع نصب کنتور در مناطق روستایی است که تاکنون محقق نشده است و باید تمهیداتی برای تحقق این امر در مناطق روستایی اندیشیده و اجرایی شود.

بخشدار چهاردانگه متذکر شد: بخش چهاردانگه متشکل از سه دهستان پشت کوه، چهاردانگه و گرماب است که 107 روستا و آبادی دارد و به لحاظ وسعت و موقعیت استراتژیک دارای اهمیت است.

این مسئول با بیان اینکه طی سالیان اخیر با گسترش ویلاسازی در تمامی مناطق روستایی مازندران ما نیز با پدیده تغییر کاربری و ویلاسازی مواجه بودیم؛ گفت: ما در داخل بافت‌ها به متقاضیان کمک می‌کنیم تا منجر به بازگشت جوانان و اهالی به روستا شود اما در خصوص ساخت و ساز در مناطق غیر بافت، به هیچ وجه اجازه ساخت‌وساز نمی‌دهیم و به سرعت و شدت با متخلفان برخورد می‌کنیم و اینگونه توانستیم تا جلوی این مشکل و معضل در حال رشد را بگیریم.

جعفری با بیان اینکه چهاردانگه دارای پتانسیل بسیار بالایی برای سرمایه گذاری است؛ تاکید کرد: ما از تمام افرادی که بخواهند در این منطقه سرمایه گذاری کنند استقبال می‌کنیم و از آنجا که این بخش جزو مناطق محروم به شمار می‌آید، دارای معافیت‌های خوب و همچنین وام‌های کم بهره برای متقاضیان است که می‌توانند در حوزه‌های دامپروری، صنایع تبدیلی و صنایع بسته‌بندی سرمایه‌گذاری کنند.

وی به پروژه در حال ساخت یک دامپروری در روستای پشرت دهستان پشتکوه اشاره کرد و اعلام کرد: این پروژه که در حال حاضر نزدیک به 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با ظرفیت 15 هزار راس و ایجاد اشتغال برای 100 نفر یک واحد موفق و مطلوب برای این منطقه به شمار می‌آید که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

بخشدار چهاردانگه یکی دیگر از مشکلات این منطقه را محل دپوی زباله عنوان کرد و افزود: طی چهار سال اخیر بالغ بر 86 میلیارد تومان جهت بهسازی و احداث نیروگاه ساری تامین اعتبار شده است و پیگیری‌های ما برای تسریع در روند این پروژه و حل این مطالبه مردم این منطقه به صورت مستمر ادامه دارد.

جعفری یادآور شد: هر چند ما ایراداتی به نحوه کار و محل دپوی دفن زباله در این منطقه که موجب بروز مشکلات متعددی طی نزدیک به 14 سال برای مردم این منطقه داریم اما تمرکز اصلی ما در حال حاضر، بر روی راه اندازی کارخانه ساری است و به طور مستمر با بازدید از این پروژه، نکات لازم را به مسئولان مکاتبه می‌کنیم.

وی در خصوص آسیب‌های وارده به این منطقه در سیل اخیر و همچنین اقدامات انجام شده پاسخ داد: در سیل اخیر، بیش از 30 نقطه از این بخش دچار رانش شد که منجر به انسداد راه‌های مواصلاتی شد؛ اما راه‌ها هر چند از همان بدو حادثه، بازگشایی شد ولی این مسیرها جهت ایمنی نیازمند بهسازی و ترمیم اساسی است که باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

بخشدار چهاردانگه ادامه داد: سیل اخیر موجب تخریب 70 تا 80 درصد از اراضی روستاهای بندبن تا نوکنده شد و همچنین 200 سردهنه و 45 کیلومتر از آبراه ‌های این منطقه را از بین برد که کار ترمیم سردهنه‌ها انجام و مالکان اراضی نیز جهت بهره‌مندی از وام‌های کم بهره به بانک‌های عامل معرفی شدند.

جعفری به آسیب دیدن بسیاری از واحدهای مسکونی طی سیل سال‌جاری در بخش چهاردانگه اشاره کرد و گفت: تمام واحدهای آسیب دیده به بنیاد مسکن، کمیته امداد و دستگاه‌های ذیربط معرفی و 30 مورد وام کم بهره نیز جهت تعمیرات داده شد و ساخت چند واحد تخریبی نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.