پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخشدار: خطر سقوط سنگ در روستای پیت‌سرای سوادکوه همچنان وجود دارد

0

رانش کوه در روستای پیت سرای که صبح اول فروردین ماه (دیروز) رخ داد ، سبب فرار چند قطعه سنگ بزرگ به داخل روستا و تخریب ۱۰ واحد مسکونی ، چهار دامسرای سنتی و سه دستگاه خودرو شد و به تاسیسات زیرساختی آب ، برق و گاز هم خسارت زد.

حسین لاری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که در رانش روز جمعه دستکم ۱۵ تخته سنگ بزرگ از بدنه کوه جدا  شد ولی در برخورد با موانع مسیر فرار ، متوقف شد و این سنگ ها تهدید برای روستا و ساکنان آن است.

وی با اعلام اینکه منطقه خطر سمت شرق روستای پیت سرای است ، گفت که ۱۵ خانواری که در مسیر تهدید قرار داشتند در حال حاضر خانه هایشان را ترک کردند و به مکانی امن پناه برده اند .

بخشدار مرکزی سوادکوه توضیح داد : با هماهنگی شورای روستا ، در حال اطلاع رسانی به مردم هستیم ، چون خطر سقوط سنگ های معلق جان اهالی روستا را همچنان تهدید می کند .

در حال حاضر ۵۵ خانوار در روستای پیت سرای سکونت دارند.

لاری با بیان اینکه سقوط سنگ به حدود ۱۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد ، گفت که  از این تعداد ۶ واحد مسکونی کاملا تخریب شد و قرار است از برای ساخت دوباره این واحدها بنیاد مسکن به مالکان وام بلاعوض پرداخت کند.

وی معضل اصلی روستای پیت سرای را حضور دامداران در آن منطقه اعلام کرد و افزود : در حال متقاعد کردن این افراد برای جا به جا شدن هستیم . در حال حاضر تنها راه حل متقاعد کردن آنان و فرستادنشان  به مکان های امن است . 

بر اثر رانش کوه ، شبکه آب روستای پیت سرای هم خسارت دید که شرکت آب و فاضلاب مازندران اقدام به ترمیم آن کرده است. آب این روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار نداشت ، مشکلی که در بعضی از روستاهای مازندران وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.