پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

با پیگیری فارس صورت گرفت| تعدیل شهریه یک مدرسه غیرانتفاعی خاص در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، تعدادی از مخاطبان این رسانه در شهرستان ساری از افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه یک مدرسه در مرکز استان مازندران گلایه داشتند.

این خانواده‌ها اعلام کردند که رقم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی شهریه آنها در سال تحصیلی ۹۷ و ۹۸ با افزایش ۱۰۰ درصدی به رقم بیش از ۶ میلیون تومان در سال تحصیلی جاری افزایش پیدا کرده است خبرنگار فارس این موضوع را طی گزارشاتی از مسؤولان آموزش و پرورش استان جویا شد و در نهایت علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازاندران وعده پیگیری در این زمینه را شخصا داد و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری درباره افزایش قیمت شهریه مدارس غیرانتفاعی اظهار کرد: با هر گونه افزایش غیرقانونی شهریه در آموزش و پرورش مازندران مخالف هستم و به صورت جدی در این ارتباط بنده ورود پیدا می‌کنم.

وی با اعلام اینکه از زمان دریافت اطلاعات مربوط به افزایش شهریه یک مدرسه خاص، شخصا ورود پیدا کردم، تصریح کرد: پس از پیگیری از وزارتخانه و اقدامات لازم در استان جلوی افزایش شهریه یک مدرسه خاص در مازندران گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: این مدرسه به صورت غیرقانونی نسبت به افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه اقدام کرده است که پس از ورود بنده و پیگیری از وزارتخانه و همراهی مدیران این مجموعه نرخ شهریه این مدرسه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

سعدی‌پور با اعلام اینکه ابلاغیه اصلاح شهریه این مدرسه در روزهای آینده در اختیار مدیر مدرسه و خانواده‌ها قرار می‌گیرد، افزود: خانواده‌ها با خیال راحت در این مدرسه ثبت‌نام کنند و نگران افزایش شهریه بر خلاف مصوبات قانونی نباشند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران آموزش و پرورش در کنار مردم هستند و همه تلاش ما جلب رضایت‌مندی مردم است و در ارتباط با بحث شهریه با هیچ مدرسه‌ای تعارف نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس در جریان افزایش شهریه این مدرسه خاص در استان گفته می‌شود یکی از افرادی که تلاش می‌کرد نسبت به افزایش شهریه اقدام کند عزل شده است.

البته خانواده‌ها معتقد هستند فرد عزل شده ربطی به افزایش شهریه نداشته است.

خبرنگار فارس از ابتدا طرح این موضوع با مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک ساری گفت‌وگو کرده است، حامد دیانی ناهماهنگی در اداره کل آموزش و پرورش مازندران را علت افزایش نرخ شهریه این مدرسه اعلام کرده بود.( بیشتر بخوانید)

اما قربانزاده رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان مازندران علت افزایش نرخ شهریه در یک مدرسه غیر انتفاعی خاص در مرکز استان مازندران را کم کاری در ناحیه یک اعلام کرده بود.( بیشتر اینجا بخوانید)

در نهایت این موضوع به مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ارجاع داده شده است که سعدی‌پور در مصاحبه‌ای قول داد که نسبت به کاهش شهریه این مدرسه اقدامات لازم را انجام می‌دهد. ( بیشتر اینجا بخوانید)

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه این اتفاق در دوران مدیریتی وی نبوده است، اما قول داد که به صورت جدی در این زمینه ورود پیدا کرده و اقدامات لازم برای کاهش نرخ شهریه بر اساس مباحث قانونی را در دستور کار خویش قرار می‌دهد.( اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، برخی از خانواده‌ها قصد داشتند که نسبت به انتقال پرونده فرزندان خویش از این مدرسه اقدام کنند که با قول مدیرکل ظاهرا آرامش به این مدرسه برگشته است.

 /86004/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.