پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

با احداث سد فینسک به شدت مخالفم/ در مجلس نطق کردم و تذکر دادم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود، سخنگوی کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با تیرنگ، درباره حواشی احداث سد فینسک، اظهار کرد: ما نمایندگان حوزه ساری و میاندورود و نمایندگان مازندران با احداث سد فینسک به شدت مخالف هستیم و مراتب ابراز مخالفت خود را به دولت و مجلس اعلام کردیم.

وی افزود: ناگفته نماند یکی از غفلت هایی که در مجلس دهم صورت گرفته این است که دو سال متوالی برای احداث این طرح برای نخستین ‌بار ردیف اعتباری در نظر گرفته شد و ما همچنان با احداث این سد، علیرغم داشتن ردیف ملی در اعتبارات کشور به شدت مخالف هستیم.

در مجلس نطق کردم و تذکر دادم

نماینده مردم مرکز استان در بهارستان با بیان اینکه مخالفت ما به دلایل فنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است، تصریح کرد: انتقال حق‌آبه تجن و منابع آبی مازندران به سمنان منجر به یک فاجعه زیست‌محیطی خواهد شد. چرا که این سد، بالادست سرچشمه های مازندران از جمله شهرستان های ساری و میاندورود و شرق استان قرار دارد.

بابایی کارنامی ادامه داد: با توجه به اهمیت ماجرا، به شخصه هم در مجلس درباره معایب احداث سد فینسک نطق کردم و تذکر دادم، هم با وزیر نیرو دیدار کردم.

از وزیر نیرو قول گرفتم

وی افزود: وزیر نیرو در آن جلسه به بنده قول دادند دستور پیگیری ویژه به همکارانشان جهت بررسی عملیاتی تر و کارشناسانه با حضور مقامات مربوطه به منطقه را صادر کنند که انتظار می رود آقای وزیر با شناخت مثبتی که از ایشان دارم به تعهداتشان در این زمینه پایبند باشند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اذعان کرد: اگر بر روی موضوع سد فینسک مطالعه فنی صورت گیرد و تصمیمات اداری و منطقی لحاظ شود، شک ندارم که نتیجه به سود مازندران خواهد بود.

با احساس و شعار نمی شود مملکت را اداره کرد

بابایی کارنامی با بیان اینکه مبنا و اساس هر طرح و پروژه های در کشور باید منطق و عقلانیت باشد، گفت: با احساس و شعار نمی شود مملکت را اداره کرد. وقتی آبریز سد فینسک متعلق به سد شهید رجایی است، احداث آن تهدیدی برای سد مهم مرکز مازندران خواهد بود.

وی تصریح کرد: نگرانی های ما فقط برای سد شهید رجایی نیست بلکه برای منابع آبی دو بخش مهم  چهاردانگه و دودانگه ساری و سرچشمه های جنوبی استان، همچنین شرق مازندران نیز نگرانیم.

همه پای کار بیایند

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: مطمئنم اگر این طرح با اصول و معیارهای سطحی و چشمه ای مدیریت منابع آبی بررسی شود، همه به این نتیجه می رسند که احداث این سد توجیه منطقی و عقلانی ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، در پایان با تاکید بر ضرورت همراهی و همدلی نمایندگان مجلس و مسئولان استانی بیان کرد: همه باید تلاش کنند و پای کار بیایند، ان شاءااله موفق می شویم.

گفت و گو: مجید ساجدی فر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.