پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باورهای مهارت آموزی را اصلاح کنیم

0

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی عصر چهارشنبه در نشست با مدیران صنایع چوب و کاغذ استان گفت: تجربه زیادی در آموزش عالی دارم، یک زمانی ما نیاز داشتیم به رشته‌های پزشکی اما در یک مقطع راه را اشتباه رفتیم و از رشته‌های مهارتی غفلت کردیم.

شیخ الاسلامی در ادامه افزود: استانداردهای آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی ما با استانداردهای جهانی برابر است اما درخصوص مهارت‌آموزی باید باورهای خود را اصلاح کنیم و به دنبال مراکزی باشیم که خلأ این نیاز را مرتفع کند.

وی گفت: فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی و کاربردی ازجمله این مراکز هستند اما مدارس آموزش فنی و حرفه‌ای مأموریت عام دارند و از بودجه دولتی استفاده می‌کند اما دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی از شهریه بچه‌ها استفاده می‎‌کند و بنا است مأموریت خاص داشته باشد.

رئیس دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی مازندران همچنین افزود: در جهان هفت هزار شغل تعریف شده است و ما تازه به هزار شغل رسیدیم و باید شغل تعریف کنیم.

وی گفت: استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی مستعد رشته‌های مختلف مهارتی در حوزه گردشگری است و نباید از این ظرفیت‌ها غافل شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی مازندران ضمن توصیه بر گسترش دوره‌های تک‌پودمانی ابراز امیدواری کرد تا شاهد رشد مرکز آموزش علمی و کاربردی چوب و کاغذ مازندران باشیم.

کد خبر 4986536
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.