پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بانوان مازندرانی برای آموزش ترافیکی پا به رکاب شدند

0

همسو با اجرای ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی – اجتماعی برای کاهش تصادفات رانندگی، طرحی تحت عنوان طرح جامع کاهش تصادفات رانندگی در مازندران تهیه و تدوین شده و اخیرا در سه قالب کمیته آموزش، امداد و نجات و فنی وارد فاز اجرایی شده است.

بخش آموزش این طرح به فرهنگ سازی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی در تمامی رده های سنی اختصاص دارد  که مسائل دیگری همچون تبلیغات و فرهنگ سازی را در بر می گیرد و برای ارتقای فرهنگ ترافیکی در تمام رده های سنی برنامه ریزی شده است.

پلیس راهور به عنوان دبیر طرح جامع کاهش تصادفات در مازندران به شمار می رود و این نهاد با مشارکت نهادهایی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بهزیستی، آموزش و پرورش، امور بانوان استانداری و تشکل های مردم نهاد برنامه ریزی برای اجرای مفاد این طرح را برعهده دارد.

این طرح اخیرا با به ۲۲ شهرستان مازندران ابلاغ شده است.

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : طرح جامع کاهش تصادفات رانندگی در استان به شهرستان ها اخیرا ابلاغ شده و پیگیری برای بخش آموزش نیز در این طرح مورد توجه است.

احمد توکلی افزود : برای این منظور در تفاهم نامه همکاری با اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، آموزش های ترافیکی به بانوان استان آغاز شده است که در گام نخست این آموزش ها شامل بانوان کارمند می شود.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه نیمی از جمعیت مازندران را بانوان تشکیل می دهند و این قشر با توجه به کارکرد آموزشیشان به عنوان مادر در خانه ، می توانند در اجرای برنامه های کاهش تصادفات رانندگی ایفاکننده نقش باشند.

مدیرکل فنی امور عمرانی مازندران با اظهار این که آموزش فرهنگ صحیح ترافیک به همراه تخلفات رانندگی به بانوان می تواند برای این منظور کمک حال باشد، گفت : در مرحله بعدی، بانوان خانه دار مازندران نیز زیر پوشش آموزش های ترافیکی قرار می گیرند.

از حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت مازندران نیمی از آنها را بانوان تشکیل می دهند.

بنا به اعلام اداره کل پزشکی قانونی مازندران، در هشت ماهه امسال ۴۵۰ نفر در تصادفات رانندگی این استان کشته شدند که از این تعداد ۳۰۶ نفر در تصادفات برون شهری، ۱۲۵ نفر در تصادفات درون شهری و ۱۹ نفر نیز در تصادفات راه های روستایی جان خود را از دست داده اند.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.