پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باند جدید فرودگاه رامسر اذرماه سال‌جاری عملیاتی می‌شود

0

سیاوش امیر مکری عصر چهارشنبه در حاشیه نشست با مسئولان فرودگاهی و شهرستانی در فرودگاه رامسر به خبرنگار ایرنا گفت : با بهره برداری از باند جدید امکان پذیرش هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ فراهم می شود.

طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود به مدت ۲  سال به بهره برداری برسد. ولی به دلیل موانع پرواز مقابل باند فرودگاه تاکنون اجرایی نشده است.

مجتمع تفریحی و رفاهی فدک و دانشکده فنی حرفه ای ملاصدرا مهم ترین موانع ابتدا و انتهای باند فرودگاه رامسر هستند.

توسعه باند فرودگاه از یک هزار و ۵۰۰ متر به ۲ هزار و ۷۵۰ متر، ساخت پایانه جدید، ساختمان های جانبی،‌ اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای استقرار دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از مهمترین مشخصات این طرح بوده است

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به توسعه زیرساختی باند جدید و برقراری شرایط افزایش پروازها در این فرودگاه افزود: با بهره برداری از باند جدید قاعدتا افزایش پروازها در دستور کار قرار می گیرد، ضمن انکه نیاز است مذاکراتی با شرکت های هواپیمایی و ایرلاین هایی که تایپ پروازی انها متناسب با ( نوع هواپیما)  تایم پروازی این فرودگاه است در دستور کار ما و مدیریت استان مازندران قرار گیرد. 

امیر مکری در باره تامین اعتبارات برای رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر افزود: یکی از مشکلات اساسی این فرودگاه موانع و سازه های است که در ابتدا و انتهای باند قرار دارد به همین خاطر طی مذاکراتی که با اقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام مقرر شد پس از اعلام نظر کارشناسان تامین اعتبار برای تملک اراضی و ساختمان های موجود در محدوده صورت گیرد.

دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش تر گفته بود که برای اجرای کامل طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر در غرب مازندران به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به نصب سیستم روشنایی و دستگاه کمک ناوبری در این فرودگاه گفت : این از تعهدات این شرکت است و برای تامین تجهیزات ان نیز ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته وی، این شرکت حداکثر ظرف چهار ماه اینده به تعهدات خودش در ارتباط با نصب تجهیزات برای نشست و برخاست هواپیما بر روی باند جدید انجام خواهد داد.

وی افزود: برای اماده سازی باند جدید و استقرار تجهیزات دو ماه زمان نیاز است که قطعا باند قدیم در این بازه زمانی قابل استفاده نخواهد بود.

امیر مکری همچنین در خصوص کد ارتفاعی برای ساخت و سازها در شهرستان رامسر گفت: برای ایمنی پروازها در این فرودگاه محدودیت هایی در این شهر اعمال می شود و با توجه به مطالعات و طرح های جدید بخش عمده از محدودیت ها برطرف می شود که مقررات ان به شهرداری اعلام شده و راهکارهای تسهیل کننده برای اخذ مجوز برای  شهروندان در دستور کار قرار دارد.

هم اکنون به غیر از روزهای سه شنبه پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران_رامسر برقرار است.

شهرستان ۸۰ هزار نفری و گردشگر پذیر رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد.

/۱۶۰۲/۲۲۰۰/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.