پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشت حدود 340 هکتار اراضی جنگلی و مرتعی به انفال در توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی ساری

0

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندرن-ساری گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، تعداد 50 فقره احکام قضایی سنواتی به مرحله اجرا در آمد که در این راستا 188 هکتار از اراضی جنگلی و 141 هکتار از اراضی مرتعی  در مجموع 329 هکتار اراضی جنگلی و مرتعی در راستای اجرای احکام  قضایی خلع ید و به انفال عودت گردید که نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع 329 هکتار افزایش داشت.

سید علی علوی افزود:  در بخش اجرای تبصره ذیل ماده 55 نیز تعداد 453 فقره و حدود  91 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی  از تصرف و تغییر کاربری شناسایی و به بیت المال عودت شد.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری در راستای مقابله با قاچاق چوب تعداد 768 فقره پرونده ماده 48 ( حمل غیرمجاز ) تشکیل که در این راستا 674 نفر شناسایی و دستگیر و 575 دستگاه خودرو توقیف و از این افراد به میزان 256 متر مکعب چوب آلات غیرمجاز کشف و به نفع دولت ضبط شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندرن-ساری با اشاره به اینکه  در راستای تشدید اقدامات حفاظتی،  اجرای گشت ها و بازدید از صنایع چوبی ، کارخانجات و مراکز خرید و دپو بطور مستمر انجام میشود، افزود: در این زمینه  ، 52 مورد اخطار ، 17 مورد پلمپ کارگاه غیر مجاز ، 18 مورد تخریب کوره ذغال ، کشف 1175 کیلوگرم ذغال و نیز در بحث ورود غیرمجاز چوب آلات از نوع تاغ از استان های کویری به استان مازندران،  مقادیر 2750 کیلوگرم چوب تاغ کشف و با  تشکیل پرونده قضایی،  متخلفین به دستگاه های قضایی معرفی شدند.

علوی تعداد حریق در عرصه جنگلی را 11 فقره به مساحت  11هکتار و در عرصه های مرتعی  6 فقره به مساحت تقریبی 20 هکتار  عنوان کرد و افزود: که به لحاظ تعداد فقره حریق نسبت به  مدت مشابه سال گذشته کاهش حریق را شاهد بودیم.

وی  افزایش آگاهی مردم ،  مشارکت آنها در حفاظت از جنگلها و مقابله با حریق ، افزایش اطلاع رسانی از رسانه ها،  پیش بینی های لازم در قرارگاه اطفاء حریق ، تجهیز سرجنگلبانی ها ،  تقویت گشت ها در عرصه ها و نقاط بحرانی و همدلی و مشارکت همه دستگاه درحضور و اطفاء بموقع در مواقع حریق را از عوامل اصلی کاهش تعداد حریق در نیمه نخست سال جاری بیان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندرن-ساری ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه  رییس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و روسای دادگستری شهرستان ها، از مردم طبیعت دوست خواست هرگونه اخبار مربوط به تخریب، تصرف، قطع درخت، حمل چوب قاچاق ، کوره های غیرمجاز،  حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی را با شماره های 1504 و 139 به یگان حفاظت اطلاع رسانی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.