پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشایی مدارس تابع تصمیمات ستاد کرونا است/شناسایی 2 هزار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا سعدی‌پور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران  در ارتباط برنامه‌های آموزش و پرورش مازندران، گفت: برای بازگشایی مدارس تابع تصمیمات ستاد کرونا استان هستیم و اگر امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری نباشد از طریق سامانه شاد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به صورت کلی تاکید ما بر آموزش‌های حضوری است اما با توجه به شرایط به وجود آمده ما تابع قوانین و مقررات هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان کرد: در مناطق محروم و کم توسعه یافته به دلیل اینکه تعداد دانش‌آموزان کم هستند آموزش‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود.

وی در ارتباط با برگزاری کلاس‌ها از طریق سامانه شاد، گفت: ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان به صورت رایگان به مدت دو سال قرار گرفته است اما ما ۶۶ مدرسه داریم که بسترهای اینترنتی نداشتند که با همکاری شرکت‌های فناوری بحث تجهیز اینترنت رایگان آنها حل و فصل شده است.

سعدی‌پور ادامه داد: ۷۶ مدرسه شهری که زیرساخت‌های اینترنت نداشتند زمینه فراهم شده است.

وی در ارتباط با دانش‌آموزانی که دسترسی به گوشی‌های هوشمند ندارند، بیان کرد: کارگروهی در استان در این ارتباط تشکیل شده است که از ظرفیت خیران و مدیران عامل بانک‌ها و حتی مردم برای خرید گوشی‌ها هوشمند فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان فاقد تلفن همراه و گوشی هوشمند هستند، نخستین اقدام ما تهیه ۱۰ هزار گوشی است، که به صورت امانی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: گروه‌های املاک، اصناف، سازمان دانش‌آموزی، هلال احمر، مجمع خیران مدرسه‌ساز و آحاد جامعه هم اعلام آمادگی کردند که گوشی‌های دست دوم را در اختیار بگذارند.

سعدی‌پور درباره برگزاری کنکور،گفت: ۵۰ هزار دانش‌آموز در ۱۶ شهرستان در حال برگزاری کنکور هستند که تا شنبه آینده ادامه دارد که ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در رشته علوم تجربی متقاضی ورود به دانشگاه‌های کشور هستند.

وی ارتقا کیفیت شبکه شاد از دیگر اقداماتی در حال پیگیری برشمرد و افزود: استان مازندران اقدام به تولید بسته آموزشی راهنمای شبکه آموزشی شاد در کشور کرده که  توسط یک معلم مازندرانی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان مازندران در مقطع ابتدایی، را بیش از ۲ هزار نفر اعلام کرده است و گفت: سالانه تعدادی از این دانش‌آموزان شناسایی می‌شوند و در همین ارتباط از ظرفیت سمن‌ها هم استفاده کردیم.

در ادامه مدیرکل تجهیزات مدارس مازندران از پیگیری برای اجرای طرح آجر به آجر در نوسازی مدارس مازندران خبر داد و گفت: اجرای طرح به آجر برای نوسازی و بهسازی مدارس مازندران برای دریافت کمک به نوسازی مدارس را در دستور کار داریم.

 شیزاد تصریح کرد: کارگروهی در استان مازندران با حضور مسؤولان استانی قرار است تشکیل شود که به با اجرای این طرح از مردم برای توسعه ساخت مدارس استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه تعداد افراد زیادی را در اجرای این طرح سهیم کنیم، افزود: ۳۰ درصد کلاس‌های ما به لحاظ استانداردهای مدارس غیرایمن هستند که ۱۲ درصد تخریبی بوده که باید نوسازی شود و ۱۸ درصد هم باید مقاوم‌سازی شوند.

مدیرکل تجهیزات مدارس مازندران خاطر نشان کرد: در حال حاضر ابزار مالی ما از حالت نقدی خارج شده و به شکل اسناد خزانه و اوراق مشارکت در اختیار ما برای پرداخت بدهی‌ها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در استان تعداد پیمانکاران زیادی داریم برای اجرای پروژه‌ها از جهت برگزاری مناقصه با مشکل مواجه نیستیم اما با گرانی مصالح مواجه هستیم.

شیرزاد یادآور شد: پروژه بلاتکلیف آنچنانی غیر از استخر شنای دانش‌آموزی راکد نداریم، مابقی پروژه‌های ما تعین تکلیف شده‌ هستند و تامین اعتبارات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای سال تحصیلی ۲۲ فضای آموزشی را آماده‌سازی کردیم و تا پایان سال ۶۵ فضای آموزشی و پرورشی با حدود ۴۸۰ کلاس درس برای شهرستان‌های و مناطق آماده کنیم.

مدیرکل تجهیزات مدارس مازندران اضافه کرد: سامانه‌های متفاوتی پرداختی تحت عنوان مهر مدرسه برای طرح آجر به آجر پیش‌بینی کردیم که مردم می‌توانند از این طریق ورود پیدا کنند.

وی در ارتباط با میزان بدهی به پیمانکاران، گفت: بدهی خاصی به پیمانکاران نداریم، اعتبار ملی سال برای مرحله اول را دریافت کرده و پروژه که پیمانکار داشته باشیم و کار ما راکد باشد وجود ندارد.

 /۸۶۰۰۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.