پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازپس گیری اراضی ملی از چنگال سودجویان در روستای روشنکوه

پرونده تغییر کاربری زمین در روستای روشنکوه ساری که دو ماه قبل در باشگاه خبرنگاران جوان رسانه‌ای شده بود نتیجه داد.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: روشنکوه روستایی جنگلی در فاصله ۴۱ کیلومتری ساری و در بخش چهاردانگاه این شهرستان قرار دارد و بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ فقط ۲۵ نفر جمعیت داشت اما ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی باعث گسیل تعدادی از خوش نشینان از استان‌های دیگر به این روستا شده است.

پرونده ویژه خواری در این روستا نخستین بار ۱۷ و ۲۳ خرداد ماه امسال در قالب دو گزارش خبری مکتوب در باشگاه خبرنگاران جوان مازندران بررسی شده بود، پرونده‌ای که نشان می‌داد ۵۴ مورد تخلف مانند ساخت و ساز غیر مجاز خارج از بافت روستا و ویلا سازی در دل زمین‌های کشاورزی در این روستا اتفاق افتاد که ۲۵ پرونده در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.

در حوزه منابع طبیعی نیز تخلفاتی مانند دست درازی به عرصه‌های ملی و جنگلی نیز تشکیل شده بود بر اساس بررسی‌های باشگاه خبرنگاران جوان این روستا ۱۲۰ هکتار زمین دارد که ۲۹ هکتار آن عرصه ملی است که ۲۲ هکتار آن در تصرف ۲۳ نفر بود.



حالا با دستور مقامات قضایی پس از بررسی پرونده‌ها ، بازگشت زمین‌های کشاورزی به چرخه تولید و بازگرداندن عرصه‌های ملی به بیت المال نتیجه داد و امروز حکم قلع و قمع برخی از این ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای روشنکوه ساری اجرا شد

ستاری بخشدار چهاردانگه ساری گفت: بنا‌هایی که تخریب شد در خارج از محدوده طرح هادی روستا و برخی نیز در اراضی ملی که خارج از محدوده روستا هستند ایجاد شده بود.

او افزود: برای همه متخلفان قبل از اجرای حکم قضایی اخطاریه صادر شده بود

اکبرزاده نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل خواری نیز گفت: ۸ فقره اجرای حکم در روستای روشنکوه اجرا شد که ۲۰ هکتار از اراضی ملی آزادسازی شده است.

محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز گفت: ۳۸۰ هکتار اراضی ملی پارسال در استان رفع تصرف شد و در ۳ ماه اخیر نیز ۲۵ هکتار از اراضی استان رفع تصرف شده است.

او افزود: دستگاه قضایی در اجرای قانون با هیچ فردی تعارف ندارد و همه در برابر قانون مساوی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: سازمان‌های متولی حسب تکالیف قانونی اخطار‌های لازم را به افرادی که اراضی ملی را تصرف کرده اند یا زمین‌های کشاورزی را تغییر کاربری داده اند می‌دهند

برخی از اهالی این روستا که به اراضی ملی و کشاورزی دست درازی نکرده اند و به شکل قانونی ساخت و ساز کرده بودند نیز در جریان تخریب واحد‌های غیر مجاز این روستا می‌گویند: درخواست مجوز برای اضافه بنا، ساخت و ساز و انشعاب گاز داشتیم که به مراجع قانونی مراجعه کردیم و چون زمین  در بافت روستا قرار داشت با این درخواست‌ها موافقت و ساخت وساز قانونی نیز انجام شد.

پایانی بر ویژه خواری‌ها در روشنکوه + تصاویر

پایانی بر ویژه خواری‌ها در روشنکوه + تصاویر

پایانی بر ویژه خواری‌ها در روشنکوه + تصاویر

پایانی بر ویژه خواری‌ها در روشنکوه + تصاویر

پایانی بر ویژه خواری‌ها در روشنکوه + تصاویر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.