پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید هیات‌رییسه شورای شهر ساری از سازمان پسماند شهرداری

0

در بازدید رییس و عضو هیات‌رییسه شورای اسلامی شهر ساری از سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری عنوان شد:

فرهنگ‌سازی و آموزش در سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری روند مطلوبی داشته و قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری،آقایان سردار شمشیربند و سرهنگ شعبانی ، رییس و عضو هیات‌ رییسه شورای اسلامی شهر ساری با حضور در سازمان مدیریت پسماند ضمن بازدید از واحدهای مختلف این سازمان در نشستی با مدیرعامل و مسئولین واحدها روند فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های این سازمان در اجرای طرح‌های مختلف را مثبت ارزیابی کردند.

علیجان شمشیربند رییس شورای اسلامی شهر ساری در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند فرهنگ‌سازی این سازمان، اظهار داشت سازمان مدیریت پسماند با توجه به نوع فعالیت و وظایف، جایگاه ویژه و مهمی نه تنها در شهر و استان بلکه در کشور دارد.

وی ادامه داد در حوزه مدیریت شهری، چنانچه در مدیریت پسماند موفق عمل نکنیم، بهترین و مطلوب ترین زیباسازی نیز در شهر نمود نخواهد داشت و به نوعی تلاش های سایر حوزه‌ها کمرنگ می شود.

رییس شورای اسلامی ساری با تاکید ویژه بر افزایش طرح‌های فرهنگی خاطرنشان کرد ما باید با فرهنگ‌سازی نحوه‌ی «داشتن یک شهر تمیز» را به همگان آموزش دهیم و این مهم از وظایف سازمان مدیریت پسماند است.

شمشیربند اظهار داشت کاهش تولید زباله نیز باید با آموزش و فرهنگ‌سازی در تمامی خانواده‌ها فراگیر شود.

وی استفاده از ظرفیت سراهای تداوم را برای آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند مفید دانست و عنوان کرد باید نقش سازمان مدیریت پسماند در آموزش سراها تداوم برجسته‌تر شود تا شهروندان با پسماند و نحوه کاهش تولید زباله بیشتر آشنا شوند.

همچنین آقای شعبانی عضو هیات ‌رییسه شورای اسلامی شهر ساری در این دیدار ضمن ابراز رضایتمندی از فعالیت مدیریت و کارکنان این سازمان در خصوص معضل زباله اظهار داشت زباله‌ مشکل همه‌ی مردم است و این معضل در کشور ما بویژه در استان مازندران به یک مشکل بزرگ زیست‌محیطی تبدیل شده است.

وی افزود جمع‌آوری و انتقال زباله‌ها به مرکز دفن هزینه بالایی دارد و مردم نقش مهمی در کاهش این هزینه‌ها دارند.

شعبانی یادآور شد مدیریت پسماند حتی نقش مهمی در زیبایی و بهداشت شهر دارد.

عضو هیات‌ رییسه شورای اسلامی ساری همچنین بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص تفکیک زباله تاکید کرد و گفت باید برای فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله و کاهش تولید زباله هزینه کنیم تا رفته‌رفته این مهم در مردم نهادینه شود.

در پایان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ضمن قدردانی از حضور و بازدید دو عضو شورای اسلامی شهر ساری، خلاصه ای از عملکرد و طرح‌های اجراشده سازمان در حوزه های جمع آوری و ساماندهی زباله و خاک و نخاله شهر، امور آموزشی و پژوهشی ، امور درآمدی ، تفکیک از مبدا، کاهش تولید زباله، فرهنگسازی و اطلاع رسانی و … را تشریح و برخی برنامه‌های آتی را نیز ارایه نمودند و ابراز امیدواری کردند

با تداوم حمایت های شهردار محترم و شورای محترم شهر شاهد پیشبرد هرچه بهتر اهداف تخصصی سازمان باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.