پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از خط انتقال گاز دامغان-کیاسر-نکا

مدیر عامل شرکت مهندسی شرکت ملی گاز ایران گفت: با بهره برداری از طرح محور گاز رسانی رشت- سنگر، فشار و تامین گاز گیلان و مازندران تقویت شده است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرانا، حسن تربتی، مدیر عامل شرکت مهندسی شرکت ملی گاز ایران، امروز چهارشنبه ۸ دیماه ۱۳۹۵ از طرح انتقال گاز دامغان – کیاسر – ساری بازدید کرد.

 

وی پس از بازدید از طرح انتقال گاز دامغان ساری در جمع خبرنگاران در ساری افزود: خط انتقال گاز ۴۰ اینچ رشت –سنگر به طول ۱۰ کیلومتر امروز به بهره برداری رسیده است.

 

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز ایران سرمایه گذاری اجرای این طرح را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و توضیح داد: به دستور وزیر نفت طرح های گاز رسانی شمال در اولویت طرح های شرکت ملی گاز ایران قرار دارد.

 

وی با بیان این نکته که لوله گذاری در اجرای این طرح درکمتر از چهار ماه در بدترین وضعیت جغرافیایی صورت گرفته است، گفت: با توجه به قرار گرفتن مازندران در انتهای خط ،تامین و پشتیبانی گاز شمال کشور مورد تاکید است.

 

تربتی تقویت فشار گاز از طریق خط میامی به دشت شاد در استان گلستان را از دیگر طرح های شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و گفت: خط انتقال گاز ۴۲ اینچ دامغان – کیاسر – ساری نیز دیگر طرح مهم برای تقویت گاز استان مازندران است.

 

وی افزود: با بهره برداری از این خط ، مشکل افت فشار و قطعی گاز استان مازندران در زمان پیک مصرف بر طرف می شود.

 

وی مسافت این خط انتقال را حدود ۱۷۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت که تاکنون در حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر کار لوله گذاری به اتمام رسیده است.

 

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی و با تامین اعتبار ، این پروژه تا قبل از زمستان سال آینده به بهره برداری می رسد .

 

سعید مومنی مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران و حسن تربتی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز ایران با هدف تسریع در اجرای پروژه مهم انتقال خط لوله ۴۲ اینچ گاز دامغان – کیاسر – ساری ،از این طرح بازدید کردند.

 

در مازندران از سه هزار روستا حدود ۸۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازدارند و ۹۹ درصد از شهرهای ۵۸ گانه این خطه شمال کشور نیز از نعمت گاز برخوردارند که در اوج مصرف میانگین مصرف یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک گاز به ۲۵ میلیون تا ۲۸ میلیون متر مکعب در روز می رسد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.