پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید رئیس سازمان منابع طبیعی کشور از مناطق سیل زده چهاردانگه

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امروز برای بررسی و اجرای آبخیز داری در مناطق سیل زده چهاردانگه مازندران حضور یافت .

0

عباسعلی نوبخت دربازدید از منطقه سیل زده روستای چالو گفت:  سازمان منابع طبیعی ابخیزداری کشور متولی ۱۳۷ میلیون هکتار اراضی ملی کشور است و ما حدودا ۱۲۵ میلیون هکتار عرصه در قلمرو فرسایش آبی داریم که طرحهای ابخیزداری در آن در حال اجرا هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور حدود ۱۹ میلیون هکتار عرصه مطالعه شده داریم که با اختصاص اعتبارات لازم برای اجرا می توانیم به امید خدا مشکلات آبخیزداری کشور را حل کنیم.

وی در باره حضورش درمنطقه گفت:  به علت سیل ماه گذشته که در این حوزه آبخیز ، خساراتی را برای مردم منطقه به وجود آورد و همکاران ما نیز در بخش معاونت آبخیز سازمان واجرای طرح های آیخیزداری برای مهار سیل اولویت کارشان  مکان‌هایی است که  ممکن است خسارت جانی را برای مردم عزیز به وجود آورد.

وی افزود: دراین منطقه در سنوات قبل  بر اساس مطالعه بند‌های آبخیزداری  احداث و سبب شده که مردم خسارت نبینند و برای تکمیل کار این حوزه حدود بیست هزار هکتارسطح عرصه دارد که مطالعات آن  انجام شد و امروز در خدمت نماینده محترم ساری جناب آقای دکتر بابایی و مدیر کل محترم منابع طبیعی استان در منطقه حاضر شدیم  تا به امید خدا برای سال ۱۴۰۲ هر آنچه را که در این حوزه مطالعه شده است با تمام مسائل فنی  انشالله اجرایی و عملیاتی شود.

نوبخت گفت: با توجه به اینکه بخش عمده این حوزه کلان و از  پوشش هیرکانی و هم پوشش مدیترانه‌ای برخوردار است. بر این اساس به مطالعات جامع حوزه آبخیز و هم اجرایی و عملیاتی نیاز دارد  که در طول مسیر با متولی کار در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جناب آقای دکتر نوری ارتباط گرفتیم و دستورات مطالعات جامع برای این حوزه صادر شد که انشالله هفته بعد مکاتبات اداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری انجام می شود و بر اساس تجربه در هر جایی که مطالعه مدیریت جامع انجام شد تحول در زندگی مردم و توانمندسازی جوامع محلی ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: اداره کل منا بع طبیعی و ابخیزداری کشور فعالیت بزرگ دیگری را سرلوحه کار خود بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری  قرار داده است که تولید و کاشت یک میلیارد نهال است که این کار  در نقاط مختلف کشور برای رسیدن به هدف درحال اجرا است و خوشبختانه سازمان با تولید ۲۵۰ میلیون نهال تا کنون در این زمینه موفقیت‌هایی را داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.