پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید از روند اجرایی نیروگاه زباله سوز ساری

محمد علی نوبخت فرماندار، محمد حسین قبادی شهردار ساری، عالیه زمانی ، علی بابایی کارنامی منتخبین جدید مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و وریجی عو شورای اسلامی شهر صبح دوشنبه از روند اجرایی نیروگاه زباله سوزساری بازدید کردند.

0

به گزارش مدیریت اراتباطات شهرداری ساری ، محمد علی نوبخت فرماندار و محمد حسین قبادی شهردار ساری ، عالیه زمانی و علی بابایی کارنامی منتخبین جدید مردم ساری و میاندورود در خانه ملت ، سرهنگ اقبال پور رئیس بسیج سازندگی مازندران و کاظم نژاد معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مرکز استان و سعیدی مشاورامور فنی  شهردار ساری،  حسین وریجی عضو شورای شهر ساری از روند اجرایی نیروگاه زباله سوزساری بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این پروژه زیست محیطی در مرکز استان قرار گرفتند.

محمد علی نوبخت در حاشیه این بازدید با بیان اینکه با همراهی و همدلی نمایندگان جدید مجلس در ۲ سال آینده شاهد ساری تماشایی خواهیم بود، گفت: نیروگاه زباله سوز ساری در دولت سیزدهم به ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است در حالیکه قبل از دولت سیزدهم این میزان ۴۰ درصد بوده است .

وی بر اتمام نیروگاه زباله‌سوز در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد و افزود: هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست لذا عدم حضور نمایندگان این شرکت در جلسه امروز هیچ توجیهی ندارد و شورای تامین، نهادهای نظارتی به این موضوع مطمئنا ورود خواهند کرد .

فرماندار ساری افزود: بسیج سازندگی اقدامات و عملکرد قابل توجهی را در روند اجرایی نیروگاه زباله سور داشته است و مشکلی بابت ابنیه، تجهیزات این پروژه وجود ندارد و سه کمیته فنی و حقوقی، تامین منابع مالی جهت زمان بندی دقیق افتتاح این پروژه باید توسط شهرداری ساری تشکیل شود و اگر شرکت تی تی اس زمان مشخصی تعیین و به تعهدات خود عمل نکند در این نیروگاه مستقر شده و پروژه را در دست خواهم‌گرفت.

محمد حسین قبادی  شهردار مرکز استان نیز در ادامه ، میزان حجم زباله در روزهای پایانی سال را ۶۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با افتتاح این پروژه سالانه ۱۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی برای شهر ساری به همراه خواهد داشت.

شهردار ساری گفت: شرکت تی تی اس بهانه‌ها و موانعی اعم از زیرساخت آب و برق ، راه دسترسی در اجرای نیروگاه زباله سوز ساری ایجاد نموده است در حالی‌که تامین زیرساخت‌هایی همچون آب و برق ، راه دسترسی توسط شهرداری در حال پیگیری و اجرا است هرچند مشکلات موجود مربوط به ۱۳ سال گذشته است لذا برای گذر موقت از این مشکلات جلسات متعددی با شرکت شهرک صنعتی استان برگزار کردیم، این موضوع حل و فصل می‌شود .

وی افزود: شهرداری مکلف است راه دسترسی مجزا و تامین برق و آب نیروگاه زباله سوز ساری را تامین کند که آن‌هم نیازمند ۷۵ میلیارد تومان اعتبار است.

در ادامه بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه روند اجرایی نیروگاه زباله سوز ساری در ۲ سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است ،خاطرنشان کرد : اختلافات موجود در روند اجرای این پروژه به تعامل تبدیل شد و نقطه به حداقلی رسیده است .

وی گفت : طی ۲ سال گذشته عزم همه ارکان مدیریتی شهرستان و استان برای عملیاتی شدن این پروژه جزم شده است هرچند نقدهایی به عملکرد شرکت تی تی اس وجود دارد .

بابایی کارنامی افزود : دولت تاکنون به تعهدات پیرامون نیروگاه زباله سوز ساری عمل کرده است و با تلاش منتخبین جدید مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی این پروژه مهم هیچ‌ مشکلی نخواهد داشت .

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی یادآور شد : زمان بندی افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری می بایست در اولویت باشد چرا که در ۱۰ سال اخیر ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای حمل زباله شهر ساری هزینه‌ شده است .

همچنین عالیه زمانی کیاسری منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه در پروژه نیروگاه زباله سوز ساری یک مطالبه جدی و عمومی برای شهروندان است و مدعی العموم در این پروژه حضور دارد ،خاطرنشان کرد : مجموعه هایی همچون شهرک صنعتی و شرکت تی تی اس یا اشخاص حقیقی و حقوقی اگر بخواهند در روند این پروژه سنگ اندازی کنند قابل توجیه نیست و بندهای قانونی قرارداد این پروژه می بایست جدی تر گرفته شود .

عالیه زمانی کیاسری افزود : بعد نظارتی اجرای مفاد قرارداد پروژه نیروگاه زباله سوز ساری با شروع بکار مجلس دوازدهم مطمئنا توسط ما نمایندگان پیگیری می شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.