پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فراخوان بدهید دلسوزان منطقه را جمع کنید

ایکاش در آن روز آقای بخشدار پشت تریبون قرار می گرفت و تاریخی ترین سخنرانی خود را ارائه می کرد تا سال ها در ذهن مردم بماند حالا فوقش از سمت بخشداری عزل می شد و یا ایکاش دکتر شجاعی وقتی پشت تریبون می رفت ، می گفت آنچه را که باید می گفت ، آن روز دیگر جای تقدیر ازاین و آن نبود، آن روز فقط یک حنجره توپنده می خواست ، آن روز باید با فریاد سخنرانی می شد ، آن روز باید زبان گویای مردم در رنج و سختی چهاردانگه و شهر مظلوم کیاسر در صحنه حاضر می شد و به وزیر می گفت آنچه را که باید می گفت.

10

 

در پی انتشار یادداشتی با عنوان« کیاسر به هویتش زنده است» توسط سید روح الله شجاعی کیاسری، دوست و همکار رسانه ای ما ، تعدادی از علاقه مندان و دلسوزان منطقه در اظهار نظرهای متفاوت این یادداشت را مورد نقد و بررسی قرار دادند. اما در این میان یک یادداشت با نام مستعار “مازنی” در فهرست کامنت های مطلب فوق منتشر شد. نظر به اهمیت موضوع و مباحث طرح شده عینا این نظر مجددا منتشر می گردد.

 

کیاسر سال ها در انزوای جغرافیایی بود

نمی دانم هر زمانی از توسعه کیاسر صحبت می شود آن را با تاسیس بخشداری همزمان با بابل مقایسه می کنند که جهت مقایسه مناسب به نظر نمی رسد چرا که کیاسر سال ها در انزوای جغرافیایی بوده است و فقط در این سال های اخیر که جاده سمنان رونق گرفته اندکی از این انزوایش کاسته شده است اگرچه هنوز به علت نامناسب بودن جاده ساری تا پشتکوه جاده ای استراتژیک نیست چون تصادفات مکرر در این جاده ذهنیتی نامطلوب جهت انتخاب این مسیر برای مسافران ایجاد کرده است

 

کاش بخشدار  چهاردانگه در حضور وزیر کشور تاریخی  ترین نطقش را ارائه می کرد.

در مورد بحث جاری که در خصوص نهاد عمومی شهرداری کوچک کیاسر ، پیشنهاد می شود مسئولان امر خصوصاً بخشدار زحمتکش چهاردانگه با همکاری دیگر نهادها مثل شهرداری و شورای اسلامی شهر و دهیاران عزیز و شوراهای اسلامی روستا تدارک همایش بررسی عدم توسعه یافتگی منطقه چهاردانگه را بینند و صاحب نظران و پژوهشگران بیایند و ابراز عقیده کنند و راهکار بدهند و در نهایت مشکلات دسته بندی شود و به مقامات بالاتر مثل استاندار معزز و حتی مسئولان کشوری داده شود ، آقا سید روح اله راست گفت که ازفرصت ورود وزیر کشور استفاده نکردیم چرا که در آن روز همه می خواستند شرایط را مطلوب جلوه دهند ، ایکاش در آن روز آقای بخشدار پشت تریبون قرار می گرفت و تاریخی ترین سخنرانی خود را ارائه می کرد تا سال ها در ذهن مردم بماند حالا فوقش از سمت بخشداری عزل می شد و یا ایکاش دکتر شجاعی وقتی پشت تریبون می رفت ، می گفت آنچه را که باید می گفت ، آن روز دیگر جای تقدیر ازاین و آن نبود، آن روز فقط یک حنجره توپنده می خواست ، آن روز باید با فریاد سخنرانی می شد ، آن روز باید زبان گویای مردم در رنج و سختی چهاردانگه و شهر مظلوم کیاسر در صحنه حاضر می شد و به وزیر می گفت آنچه را که باید می گفت حتی اگر عمل نمی شد دست کم در تاریخ چهاردانگه ثبت می شد اگر چه امام جمعه محترم منطقه حرف هایی را گفت که جای تقدیر دارد .

 

پرسش گری حق مردم است، مسئولین پاسخگو باشند

آری مطالبه حق مردم است و کسی نباید این حق را از مردم سلب کند . این مردم خون دادند و عاشق انقلاب و نظام هستند اما انتظار دارند وقتی بیمار شدند و دیگر دنیا جلوی چشمان آنها سیاه می شود یک مرکز درمانی پیشرفته در کیاسر باشد که به دادشان برسد ، شهر یک مکان تفریحی داشته باشد تا کودکانشان دلشان خوش باشد در شهر زندگی می کنند ، هنوز کوچه و خیابان هایی داریم که با کمترین بارندگی گلی می شود و مردم باید چکمه بپوشند، وضع دفع فاضلاب شهر افتضاح است همه رها شده به سمت زمین های کشاورزی و آبیاری صیفی جات و شالیزاری ، لمپا یا لامپا هم خوب است تا چند سال پیش که برق زیاد قطع می شد زیاد استفاده می کردیم الان هم برای وضع اضطراری داریم اگر چه در روستاهای منطقه خصوصاً پشتکوه برق زیاد قطع می شود و هنوز لامپا در سر تاقچه ها آماده بکار است.

 

با بررسی سطحی نمی توان به علت مشکل عدم توسعه یافتگی کیاسر و منطقه چهاردانگه دست یافت .

 

رسانه ها باید بیشتر انتقاد کنند، لاپوشانی مشکلی را حل نمی کند

 در اینجا فرصت را مغتنم می شمارم و از فتح بابی که این جوان کیاسری نسبت به عملکرد یک نهاد گشودند و سایت چهاردانگه نیوز که ظاهراً رویه ای جدید با اندکی انتقادی نسبت به مسئولین را آغاز کرده است تقدیر و تشکر می کنم .
بگذار همه بدانند که ما در منطقه مشکل داریم با پوشاندن مشکلات هیچ کس به فریاد ما نمی رسد.

 

ادارات منطقه ما به جزء آموزش و پرورش از نظر نیروهای متخصص کمبود دارد و اگر فردی متخصص هم در شروع خدمتش به یکی از ادارات منطقه بیاید بعد از چند صباحی منتقل به مرکز استان می شود و این یکی از مشکلات توسعه ای منطقه است که در مورد شهرداری کیاسر هم صادق است.

 

کاش روزی برسد که متخصصین مدیریت شهر و زادگاه خود را برعهده گیرند

یک راهکار : شهرداری کیاسر طی یک فراخوانی افراد دلسوز و علاقه مند منطقه را در یک مجمع جمع کند و از نیروهای تحصیلکرده منطقه که در جای جای کشور هستند به عنوان مشاور استفاده کند و شورای شهر هم باید حمایت کند برسد روزی که متخصصین مدیریت شهر و زادگاه خود را برعهده گیرند و برای توسعه آن تلاش شبانه روزی کنند و در یک مدت مشخص هدفی را دنبال کنند و به نتیجه برسانند بعد خود داوطلبانه استعفا کنند و عرصه را به دیگری بدهند و خود نیز همراه باشند .چیزی که در این سال های اخیر شهرداری را ضربه زد تغییر مدیریت های گوناگون و بعضاً عدم استفاده شهرداران حتی از نظرات و پیشنهادات شورای شهر به عنوان عالی ترین ناظر عملکرد شهرداری بوده است که اکثر شهرداران یا با استیضاح یا تهدید به استیضاح رفتند و پشت سر خود را هم نگاه نکردند و این چنین قصه ها حالا حالا ادامه دارد مگر آنگه به خود بیاییم!

 

10 نظرات
  1. سید روح الله شجاعی می گوید

    بسیار زیبا بود
    مخصوصا
    «ایکاش در آن روز آقای بخشدار پشت تریبون قرار می گرفت و تاریخی ترین سخنرانی خود را ارائه می کرد تا سال ها در ذهن مردم بماند حالا فوقش از سمت بخشداری عزل می شد و یا ایکاش دکتر شجاعی وقتی پشت تریبون می رفت ، می گفت آنچه را که باید می گفت ، آن روز دیگر جای تقدیر ازاین و آن نبود، آن روز فقط یک حنجره توپنده می خواست ، آن روز باید با فریاد سخنرانی می شد ، آن روز باید زبان گویای مردم در رنج و سختی چهاردانگه و شهر مظلوم کیاسر در صحنه حاضر می شد و به وزیر می گفت آنچه را که باید می گفت.»

  2. شریعت نژاد کیاسری می گوید

    خیلی خوبه که پس از مدتها زمزمه تحول بنیادی رو از همشهریان می شنویم
    شاید خیلی ها مثل من و شما به فکر تعالی و پیشرفت این شهر هستند که باید در کنار هم قرار بگیرند تا نتیجه مطلوب حاصل بشه .
    شخصا منتظر فراخوان هستم تا به عنوان یک کیاسری شاهد اقدامات عملی باشم
    به نظرم خودمان شروع کنیم و مسئولین رو دعوت کنیم نه اینکه منتظر حرکت اول از سوی آقایان باشیم . بدین ترتیب اختیار عمل دست خودمان خواهد بود

  3. حسنی می گوید

    با سلام
    آیا می دانید که هیچ ایرادی بالاتر از این نیست که همه به دنبال یک تربیون بگردند که فریاد اعتراض بکشند.
    از سوی دیگر هیچ چیز مثمر ثمرتر از انتقادی نیست که همراه با یک پیشنهاد سازننده در فع مشکل مطرح شده باشد.
    تازه همه اینها مقدمه است سپس باید بگردیدم دنبال ….

  4. عين الله آزموده می گوید

    با سلام. بنده به عنوان یک هنرمند چهاردانگه ای با بیش از سی سال سابقه و تجربه هنری و فرهنگی که دست بر قضا از مدیران سایت چهاردانگه نیوز نیز می باشم، از پیشنهاد فراخوان نیروهای متخصص استقبال می کنم.
    بنده 25 سال در سازمان صدا و سیما (تهران) بعنوان کارشناس و مشاور گرافیک و تبلیغات و هم چنین چندین سال در سازمان زیباسازی شهرداری تهران به عنوان مشاور گرافیک و تبلیغات شهری (و در جهت یافتن راهکارهای نوین و ساماندهی تبلیغات شهری که هم اکنون در کلان شهر تهران نیز مورد استفاده قرا گرفته) فعالیت کردم و حاضرم تجربیات فرهنگی و هنری خود را در خدمت پیشرفت زادگاهم چهاردانگه قرار دهم.
    امیدوارم جناب شهردار کیاسر نیز به این فراخوان جواب مثبت داده و هر چه زودتر نشستی تخصصی با تعدادی معدود از افراد متخصص در رشته های مختلف را ترتیب داده تا این عده برای برگزاری همایشی در کیاسر با حضور نیروهای متخصص در بخشهای گوناگون فنی و مهندسی، مدیریت، شهرسازی، فرهنگ و هنر و … برنامه ریزی کرده و با درخواست راهکارهای عملی در قالب مقاله، سخنرانی، کنفرانس و ایجاد کارگروه های تخصصی دائمی به پیشرفت کیاسر و چهاردانگه کمک کنند.

  5. فاطمه می گوید

    با سلام؛
    به نظر من این مطلب بهترین مطلبی بود که در سایت چهاردانگه نیوز خواندم؛
    این سایت تبدیل شده بود به مکانی برای معرفی مفاخر و بزرگان؛ البته من مخالف این مطلب نیستم اما بالای ۲۵ درصد مطالب سایت شده معرفی.
    پیشنهاد: به نظر من اگر پزشکان متخصص منطقه سالی تنها دو بار جهت طبابت به کیاسر بیایند ما هر هفته یک متخصص در کیاسر خواهیم داشت.
    ……………………………………..
    چهاردانگه نیوز: با سلام. بخش معرفی مفاخر، شخصیت های علمی و فرهنگی و …، معرفی روستاها و جاهای دیدنی و … جزو اهداف سایت در جهت شناساندن ریشه های گذشته ها و داشته های کنونی به اهالی چهاردانگه به ویژه نسل جوان می باشد و معتقدیم تا ما ریشه های و داشته های خود را نشناسیم، نمی توانیم قدمهای مثبتی برای چهاردانگه برداریم.
    از شما سپاسگزاریم و امیدواریم پیشنهاد ارزنده شما مورد توجه پزشکان محترم چهاردانگه ای قرار بگیرد.

  6. شریعت نژاد کیاسری می گوید

    حرف از پیشنهاد شد. مخالفم با نظر آقای آزموده.
    راه حل ها سریع و اجرایی و واقعی باشند. همان طور که خواهرمان گفتند. برگزاری جلسات این چنینی یعنی همان چیزی که مشکل ماست. یعنی تکرار حرفهایی که همه میدانند.
    پیشنهاد: پیشقدم شوید و به عنوان گام اول در همین سایت اهم مشکلات منطقه را خلاصه ولی واضح با راهکار عملی در یک مقاله به عموم مخاطبان یادآور شده و سامانه نظرسنجی را راه اندازی کنید تا مردم بگویند چه میخواهند.
    سپس نتایج را در اختیار قرار داده و حول یکی دو موضوع مهمتر به بحث بگذارید و در آخر از همین دوستان حاضر کارگروه مربوطه تشکیل شود.
    به نظرم با وجود امکان ارتباط وب اینگونه میتوان از نظرات کارشناسان و علاقمندان در دورترین نقاط هم استفاده کرد.
    ………………………………………………………
    چهاردانگه نیوز: سلام دوست عزیز آقا یا خانم شریعت نژاد. نظر مخالف شما، برایم قابل احترام هست.
    به تجربه دریافته ام که وقتی بخواهیم کار بزرگی را پیگیری و به دنبال «راه حل اجرایی و سریع» برای مشکلات فراوان باشیم، هرگز به موفقیتی در رفع کوچکترین مشکل هم دست نخواهیم یافت.
    بر اساس قانون، شهرداری ها بخشی از درآمد و بودجه خود را برای امور فرهنگی مصوب اختصاص میدهند و پیشنهاد بنده در حوزه فعالیت های شهرداری کیاسر می باشد. رصدکردن و پیگیری مشکلات اجرایی چهاردانگه (و نه فقط کیاسر) بر عهده بخشداری و سازمان ها و نهادهای اداری مربوطه می باشد.
    بر اساس منطق و عقل و قانون، هر تشکیلات یا بقول شما «کارگروه» می بایستی دارای تشکیلات، هیئت مدیره، اعضاء، اساسنامه و آئین نامه، اهداف، مکان فیزیکی و مهمتر از همه بودجه مالی باشد.
    نه بنده و نه جنابعالی و نه هیچکدام از دوستانی که بنده در چهاردانگه به عنوان دلسوز می شناسم توان تامین مالی چنین تشکیلاتی (حتی برای خرید لوازم پذیرایی یک گردهمایی 100 نفره) را نداریم. اینجاست که شهرداری بعنوان حامی فعالیت های فرهنگی و مردمی میتواند موثر باشد.
    باز به تجربه دریافتم که برخوردهای احساسی و هیجانی (که یقیناً از روی دلسوزی و مسئولیت پذیری نیز می باشد) پس از اندک زمان کوتاهی و بخاطر اهمیت ندادن سایرین و یا حمایت نشدن از سوی مسئولان به دلسردی مایوس کننده ای تبدیل می شود.
    با شما هم عقیده شوم و از « نظرات کارشناسان و علاقمندان در دورترین نقاط هم استفاده کردیم »! ضمانت اجرایی این نظرات چیست؟ کدام شخص، نهاد و ارگان و تشکیلاتی می بایست این نظرات کارشناسی را اجرا کند؟ آیا آنها این مسئولیت را می پذیرند؟ (حتماً می دانید که ادارات دولتی دارای تعریف مشخص سازمانی برای بودجه و مسئولیت خود هستند!) چه میزان بودجه لازم است؟ منبع تامین بودجه شما کجاست؟ اولویت با کدام برنامه هست؟ کدام روستا اولویت بیشتری دارد؟ و مهمتر از همه اینکه آیا ما چنین مسئولیتی داریم که به کارهای اجرایی بپردازیم؟ و ده ها سوال بی پاسخ دیگر نیز به دنبال خواهد آمد.
    سایت چهاردانگه نیوز همواره از نظرات خوانندگان فهیم و دلسوز خود همچون گذشته استقبال می کند.
    با احترام/ عین اله آزموده. یکی از مدیران چهادرانگه نیوز

  7. فاطمه می گوید

    با سلام و خسته نباشیدبه مسئولین چهاردانگه نیوز
    من جایی ننوشتم که مخالف معرفی مفاخر هستم بلکه تاکید اکید بر معرفی بزرگان دارم ؛ولی تعداد آن بیش از حد است؛ مثلا معرفی یکی دو مورد در هفته کافیست؛نه اینکه هر کس عکسی از گذشته دارد ۰۰۰
    بار دیگه از زحمات شما متشکرم و هدفم بازگو کردن بازخورد اطرافیان از سایت بود نه انتقاد؛

  8. امیر کیاسری می گوید

    دوستان اینجا محل تلاقی افکارهاست نه تضاد سلیقه ها.چهاردانگه نیوز از نظر محتوا ,اکثرا به تمام موضوعات پرداخته,مثلا بالاترین بازدید کاربران در حوزه معرفی مفاخر و عکسهای قذیمی بوده و لذا مدیریت پایگاه این موضوعات رو بیشتر لحاظ کرده,درسته جاهایی برای ….حقیقت کتمان شده,که بنده هیچ توجیهی رو قبول ندارم اما در کل چهاردانگه نیوز باعث همدلی بچه های منطقه شده که جاداره از مدیران پایگاه تشکر کنم.

  9. arya می گوید

    وقتی فرماندار تو همون روز از خواسته معقولانه و بجای فرزند شهیدی جلوگیری میکنه یا کمی قبلتر از صحبتهای یک کیاسری متعصب در مکان مقدس برداشت غیر میشه ,ما باید بحال خودمون تاسف بخوریم,درین بین رسالت بچه های رسانه سنگینتره و اینجاست که رسانه باید بدون وابستگی به هیچ جناحی اذهان عمومی رو روشن کنه و خودشو نشون بده.روایت شده که در آخرالزمان معدود افرادی حقیقت رو بیان میکنندو بقیه افراد با علم به این حقیقت از ان تبعیت نمیکنند و انکار میکنند.

  10. شریعت نژاد کیاسری می گوید

    نه ظاهرا ما ادرس رو اشتباه اومدیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.