پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازار مازندران تا پایان ۱۵ فروردین بسته است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از ساری، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران امروز در جلسه استانی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور فرمانداران در سالن استانداری مرکز مازندران برگزار شد، اظهار کرد: به جز واحدهای صنفی ضروری، از دیگر واحدها انتظار داریم همچنان تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه تعطیل باشند و بازار محلی برای شیوع ویروس نباشد.

وی تأکید کرد: با آن تعداد از واحدهایی که همراهی نداشته باشند و از این دستور پیروی نکنند، برخورد لازم صورت گیرد، خوشبختانه هم آمار ورودی و هم آمار خروجی بیمارستان‌ها به تعادلی رسیده است و این نتیجه تلاش و همراهی همه مردم و مجاهدت تمامی فعالان این عرصه است.

حسین‌زادگان تصریح کرد: فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی باید برای تقویت بازار و رفع مشکلات مردم در دستور کار جدی قرار گیرد، مردم، خیرین و گروه‌های جهادی در تولید ماسک و لباس خوب ورود کرده‌اند، بخش خصوصی نیز باید بیش از پیش به کمک‌های خود در این راستا تداوم ببخشد.

استاندار مازندران اعلام کرد: انتصاب بازرسان ویژه  برای بازرسی از وضعیت شهرستان‌های مختلف در مازندران با هدف بررسی میدانی و گزارش‌گیری مستمر از فعالیت و اطمینان از اجرای مصوبات ستاد انجام شد و هیچ کوتاهی در این مورد از هیچ دستگاه مسؤولی نادیده گرفته نمی‌شود و بازرسی‌ها تا پایان این بیماری از جامعه ادامه خواهد داشت.

این مسؤول عنوان کرد: با تشکیل پدافند زیستی در روستاها و اقداماتی که از سوی همه دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌ها صورت گرفته وضعیت روستاهای استان نسبت به شهرها مطلوب‌تر است، برای این که با آغاز فصل کشاورزی، روستاهای ما نیز درگیر نشوند مقرر شد نیازمندی‌های روستاییان از طریق بانک نشا تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: شیوه نامه جدید نیز تدوین شده که به زودی به دهیاران و شوراها ابلاغ می‌شود تا در زمین‌هایی که فعالیت می‌کنند همه موازین بهداشتی را رعایت کنند تا روستاها همچنان سلامتشان به مخاطره نیفتد.

حسین‌زادگان یادآور شد: از مردمی که صبوری کردند انتظار داریم که خسته نشوند و در ایام پیش رو در پارک‌ها و پارک‌های جنگلی حضور پیدا نکنند، مصوب شد که اقدامات پیشگیرانه برای عدم تجمع مردم در مکان‌های مشخص که محل تراکم مردم در روز طبیعت در سال‌های گذشته بوده است، صورت بگیرد و فرمانداران موظفند موضوع را مدیریت کنند.

استاندار مازندران اذعان داشت: با کار فرهنگی و رسانه‌ای انجام شده شاهد کاهش حضور بیش از ۸۰ درصدی مسافر در استان هستیم و از ۲۰ درصد حاضر می‌خواهیم نکات بهداشتی را رعایت کنند و به کسانی که در موج دوم سفر قصد سفر به استان را دارند توصیه می‌کنیم که مازندران در این شرایط جای خوبی برای مسافرت نیست.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.