پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازار داغ دلالان برای خرید گل گاو زبان تولیدی کشاورزان منطقه چهاردانگه

عضو شورای بخش چهاردانگه گفت: به دلیل حمایت نکردن مسئولان از تولیدکنندگان گیاه دارویی گل گاو زبان، دلالان این محصول وارد گود شده و محصولات تولیدی را با پایین‌ترین قیمت خریداری می‌کنند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، ابراهیم ولاشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه زمان برداشت گل‌گاو زبان در منطقه چهاردانگه مازندران فرا رسیده و همزمان شاهد حضور افرادی به نام خریدار این محصول در منطقه هستیم، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هکتار از اراضی شیب‌دار منطقه زیرپوشش گل‌گاو زبان بوده که میزان باردهی این محصول نیز مناسب است ولی عواید حاصل از برداشت این محصول به دلیل عدم شناخت کافی کشاورزان و تولیدکنندگان از بازار فروش این محصول توسط دلالان با قیمت اندک از کشاورزان خرید می‌شود.

 

عضو شورای بخش چهاردانگه مازندران خاطرنشان کرد: قیمت گل‌گاو زبان در حال حاضر در بازار اصلی ۱۲۰ هزار تومان بوده و این در حالی است که دلالان این محصول را با قیمت سه تا ۶۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌کنند.

 

وی با اعلام اینکه بسیاری از افرادی که اقدام به کشت این محصول کردند زیرپوشش کمیته امداد هستند، گفت: کشاورزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی که از این نهاد وام خوداشتغالی و توانمندسازی دریافت کردند در صورت عدم حمایت کافی از متولیان اصلی در باز پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه می‌شوند.

 

ولاشی اضافه کرد: با رایزنی که با کشاورزان انجام دادیم مقرر شده بود که کمیته امداد امام خمینی زمینه ارتباط بازار فروش این محصول را با کشاورزان فراهم می‌کند، در حال حاضر به دلیل عدم ورود نهادهای حمایتی که قبلاً به کشاورزان قول همکاری داده بودند پای دلالان به این منطقه باز شد.

 

عضو شورای بخش چهاردانگه مازندران بیان کرد: با توجه به آسیب‌پذیر بودن مردم منطقه و کشاورزان به لحاظ مالی انتظار این است که نهادهای حمایت‌کننده از کشاورزان به تعهد خویش در قبال کشاورزان عمل کرده و نسبت به معرفی مراکز مناسب خرید این محصول اقدام کنند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.