پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارها مسئله زباله چهاردانگه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، قاسم جان‌بابایی عصر امروز  در بازدید از غرفه فارس مستقر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان، اظهار کرد: مازندران جز سه استانی است که آمار بالای سزارین را دارد.

وی با بیان اینکه در استان کمبود زایشگاه نداریم، افزود: در ۹ بیمارستان در استان بخش زایمان فیزیولوژیک راه‌اندازی شده‌است و زایمان طبیعی در این بخش رایگان است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در شهرستان جویبار زایشگاه غیر استاندارد را به چهار اتاق LDR تبدیل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این اتاق‌ها افراد می‌توانند زایمان طبیعی را انجام دهند.

این مسؤول در مورد موضوع زباله چهاردانگه بیان کرد: در کارگروه سلامت و امنیت غذایی بارها مسئله زباله چهاردانگه مطرح شده است و دانشگاه نقش کارشناسی در این زمینه دارد. 

جان‌بابایی با بیان اینکه از این مکان بازدید کرده‌ام، گفت: موضوع نفوذ شیرابه به آب منطقه را تأیید می‌کنم و این موضوع به کارگروه سلامت و امنیت غذایی رفت ولی اقدام اساسی در این زمینه انجام نشد، باید تعارف در این زمینه را کنار گذاشت، مشکلات نفوذ شیرابه زباله در شهرستان نکا و بابلسر هم وجود دارد، نفوذ شیرابه زباله در نکا بسیار نگران‌کننده است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه قدرت اجرایی در این زمینه ندارد، افزود: به‌عنوان متولی نظارت کارشناسی ارائه می‌کنیم، میزان جرائمی که در ارتباط با تخلفات واحدهای تولیدی و توزیعی تعیین می‌شود بازدارنده نبوده و همین موضوع سبب می‌شود که متخلفان به راحتی اقدام به تخلف کنند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر به لحاظ زیست‌محیطی مورد آزار و اذیت واحد تولیدی آرین سینا قرار می‌گیرد، افزود: دودی حاصل از فعالیت این واحد تولیدی سبب آزار و اذیت مردم منطقه و دانشگاه علوم پزشکی می‌شود که این موضوع را مطرح کردیم ولی اقدام اساسی برای رفع آن انجام نشد.

جان‌بابایی با اعلام اینکه بحث زباله، غیراستاندارد بودن بوفه‌ها و سرویس بهداشتی در مدارس و مشکلات کارخانه آرین سینا را در کارگروه سلامت مطرح کردیم، گفت: ارائه نظرات کارشناسی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و باید پس از مطرح شدن در کارگروه سلامت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.