پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش پاییزی مهمان امشب و فردای آسمان مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری هستیم.

وی با اشاره به آغاز بارش‌های رگباری همراه با وزش باد در آسمان مازندران، افزود:  با تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج تراز میانی جو شاهد بارندگی(گاهی بصورت رگباری)، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما، رعدوبرق، بارش برف در مناطق مرتفع سردسیر و مواج و متلاطم شدن دریای خزر در استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه بارشی مناطق مرکزی و غربی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: این سامانه تا اواخر روز یک‌شنبه در آسمان تداوم دارد.

اسدی تصریح کرد: از مخاطرات این سامانه بارشی، آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق مرکزی و غربی استان، مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد است.

وی ادامه داد: طی این مدت باتوجه به بارش‌های رگباری توصیه ما  احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات استان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه فردا شب این سامانه بارشی از آسمان استان خارج می‌شود و آسمان استان به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه از بعدازظهر سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی مجددا شرایط برای ابرناکی فراهم می‌شود، بیان کرد:  براساس نقشه‌های هواشناسی، روز چهارشنبه نیز بارش‌ها در آسمان استان همراه با وزش باد ادامه دارد.

وی یادآور شد: باتوجه به شرایط جوی کشاورزان حتما روزهای آینده پیگیر وضعیت هواشناسی باشند.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.