پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش برف، ترافیک در جاده‌های مازندران را پُرحجم کرد

0

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران، شرایط جوی این هفته استان متغیر و با ناپایداری همراه است به طوریکه ابتدای هفته، مردم مازندران هوای سرد و بارانی را شاهد بودند و پس از آن طی روزهای یکشنبه و دوشنبه این شرایط جوی جای خود را به افزایش دما و هوای آفتابی داد.

همانطور که هواشناسی مازندران پیش بینی کرده بود از روز گذشته بار دیگر سامانه ضعیف سرد و بارانی وارد این استان شد که این سامانه باعث بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی شد به طوریکه بیشترین میزان برف ثبت شده در منطقه شانه تراش در تنکابن به میزان ۲۰ سانتی متر است و پس از آن جاده های هراز و کندوان با ارتفاع ۱۵ سانتی متری برف، بیشترین بارش برف طی ۲۴ ساعت گذشته را داشته اند.

سرهنگ علیرضا قدمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف که از شب گذشته، دوشنبه در  اکثر جاده های مازندران از جمله هراز، کندوان و سوادکوه آغاز شد همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: برف های باقی مانده باعث شده تا جاده های مازندران لغزنده باشد و رانندگان برای حفظ جان و جلوگیری از بروز تصادف حادثه ساز مجبور به رانندگی کُند هستند.

به گفته رییس پلیس راه مازندران با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از وضعیت جوی در استان در حال حاضر اکثر محورهای مواصلاتی مازندران با ترافیک سنگین مواجه هستند.

وی به رانندگان توصیه کرد حدالامکان از سفرهای غیرضروری به مازندران بپرهیزند و در صورت انجام این کار حتما نکات ایمنی از جمله به همراه داشتن زنجیر چرخ، سوخت به اندازه کافی و لباس های گرم را فراموش نکنند.

اداره کل هواشناسی مازندران نیز پیش بینی کرد که این شرایط سرد و بارانی از فردا چهارشنبه جای خود را به شرایط آفتابی می دهد و دوباره از اواخر فردا یک سامانه بارشی دیگر وارد مازندران خواهد شد و تا اوایل هفته آینده در استان مستقر خواهد بود.

کمینه و بیشینه دمای امروز ساری، مرکز مازندران ۳ و ۱۱ درجه سانتی گراد اعلام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.