پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باد و بارش‌های متناوب بهاری از امشب مهمان آسمان مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز افزایش دما به‌ویژه در مناطق مرکزی و شرقی استان داریم که در ارتفاعات استان همراه با وزش باد گرم جنوبی خواهد بود.

وی افزود: از امشب تا اوایل هفته آینده به‌تدریج با عبور امواج تراز میانی و همراهی آن با جریانات شمالی سطح زمین شاهد افزایش ابر، رگبارهای پراکنده، کاهش دما و وزش باد خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از بعدازظهر سه‎شنبه دوم اردیبهشت ماه با شمالی شدن جریان هوا، وزش باد شروع شده که دریا از اواخر وقت به تدریج موّاج خواهد شد.

اسدی با بیان اینکه این وضعیت به‌تناوب تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: براین اساس بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک ساحل تا ۱۲ متر بر ثانیه (۴۳ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل استان تا ۱۵ متر بر ثانیه (۵۴ کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود، همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل ۲.۰ متر و دور از ساحل تا ۲.۵ متر برآورد می‌شود.

وی در پایان گفت: توصیه ما این است فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به‌عمل آورند.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.