پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باحضور استاندار؛ طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران در بخش چهاردانگه آغاز به کار کرد

نخستین طرح گروه جهادی بهزیستی مازندران با هدف ارائه خدمات کامل این نهاد در قلب مناطق تحت پوشش با حضور استاندار مازندران، مدیرکل بهزیستی، همه مدیران این نهاد در سراسر استان به طور همزمان و مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی آغاز به کار کرد. ‎

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقلاز روابط عمومی استانداری مازندران: طرح گروه جهادی بهزیستی مازندران امروز -پنجشنبه- به طور همزمان در همه شهرستان‌های استان با مرکزیت روستای لالا از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری آغاز به کار کرد.

هدف این طرح که با حضور سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران و مدیران ارشد بهزیستی از امروز فعال شد، اجرایی کردن حقیقی خدمات بهزیستی در دل روستاها و مناطق محروم است.

خدمات اورژانس اجتماعی، خدمات کمیسیون پزشکی، خدمات توانبخشی، خدمات مشاوره پیش از ازدواج، خدمات توانمندسازی اشتغال و مسکن، مشاوره ژنتیک، مشاوره سلامت، پیشگیری و درمان اعتیاد، خدمات حقوقی، غربالگری بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و غربالگری جسمی از جمله خدمات این طرح محسوب می‌شود.

ویزیت در منزل، توانبخشی مبتنی بر جامعه، خدمات آگاه‌سازی، مشارکت مردمی، مناسب‌سازی اماکن عمومی و شناسایی جامعه هدف جدید از دیگر اهداف این طرح است.

مدیر کل بهزیستی مازندران در حاشیه اجرای این طرح، هدف اصلی این طرح را انتقال خدمات بهزیستی به بستر جامعه به ویژه روستاها عنوان عنوان کرد و گفت: این طرح به دنبال کوچک‌سازی خدمات فارغ از اتاق‌های اداری است تا دسترسی جامعه هدف را به بهزیستی بدون واسطه و تسریع کند.

فریبا بریمانی ادامه داد: جامعه بهزیستی قشری آسیب‌پذیر است که نباید در فرایند اداری آسیب بیشتری ببیند و در همین راستا نیازمند اقدامی جهادی و حضور در قلب جامعه هستیم.

وی بر استمرار اجرای این طرح در مناطق دیگر به صورت هدف‌گذاری شده تاکید کرد و افزود: خوشبختانه امروز در نخستین روز فعالیت شاهد استقبال خوبی از این طرح بودیم که نشان از آثار مثبت اقدامات جهادی در تمامی حوزه‌ها است.

مدیرکل بهزیستی مازندران این طرح را یک روزه اعلام کرد و یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است این طرح جهادی پنجشنبه هر هفته در یک ناحیه روستایی با پوشش روستاهای اطراف برگزار شود.

بهزیستی مازندران ۴۶۰ هزار مددجو را زیر پوشش دارد که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و بقیه از دیگر خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

گالری تصاویر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.