پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

این سربازان بی‌صدا لباس رزم می‌پوشند/ کار دلی حاج آقا رحیمی در گورستان+ فیلم و تصاویر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری پرکوهی| این روزها ویروس کرونا ذهن بسیاری از مردم را به خود درگیر کرده و همه کشور بسیج شدند تا مقابل این دشمن نامرئی و کشنده مقابله کنند اما بعضی از روزها شاهد اخبار و گزارش‌هایی از حواشی کرونایی هستیم.

چندی پیش خبری مبنی بر اینکه یک طلبه اهل شهرستان رشت ادعاهایی در خصوص درمان بیماری کرونا با تکیه بر طب اسلامی داشته و با حضور در بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی اقدامات غیر اصول پزشکی انجام داده که حکم جلبش صادر شده، در صفحات مجازی دست به دست شد، این در حالی است که در مقابل این افراد که به دنبال تخریب هستند، عده‌ای در همین لباس بدون ادعا به دور از لنز دوربین‌ها در حال انجام اقدامات خیرخواهانه هستند.

در همین رابطه با گروهی از طلاب و روحانیون نسل جوان و میانسال آشنا شدیم که اهل شهرستان قائم‌شهر هستند و طی روزهای اخیر به اقدامات خیرخواهانه برای مقابله با کرونا پرداختند و با آنها گفت و گویی انجام دادیم.

در ابتدا با حاج آقا سید میثم نبوی که مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان قائم‌شهر است، برای اطلاع از جزئیات ماجرا تماس گرفتیم و از وی خواستیم تا به تشریح اقدامات این طلاب در شهرستان قائمشهر، بپردازد، حاج آقا هم با لحنی آرام و متواضع شروع به صحبت کرد.

*تشکیل قرارگاه حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با کرونا در قائم‌شهر

پس از شیوع ویروس کرونا و نفوذ آن در شهر، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، قرارگاه پدافند زیستی در سپاه ناحیه قائم‌شهر، با عنوان (سپهبد حاج قاسم سلیمانی) برای اقدامات جهادی در مواقع بحران تشکیل داده شد، سپس مقرر شد با حضور داوطلبان در چهار محور فعالیت جهادی آغاز شود.

در ابتدا برنامه‌ریزی شد تا گروهی با نام سفیران و مدافعان ستاد پشتیبانی و ناظرین سلامت وظایف خودشان را انجام دهند، سپس با بچه‌های بسیج روحانیون و طلاب کمیته‌ای تشکیل شد، اولین گروه با نام یگان روحانیون شهید محمد مهدی ملامیری ( اولین شهید روحانی کشور از شهرستان نور) مزین شد.

*داوطلب شدن طلاب و روحانیون

گروه بعدی با عنوان شهید هاشمی‌نژاد و با حضور ۱۵ طلبه تشکیل شد که وظیفه رسیدگی به اموات مبتلا به کرونا را برعهده گرفتند، بعد از آن گروه شهید محمد بلباسی (از مدافعان حرم اهل قائم‌شهر) با پیروی از راه این شهید پرتلاش برای مبارزه با شیوع کرونا در سطح شهر و روستاها معابر، اماکن، مساجد و توزیع لوازم پیشگیری چون دستکش ماسک و گان پای کار آمدند.

پس از آن گروه شهید محلاتی تشکیل داده شد، این یگان ویژه با حضور طلاب در کارگاه ساخت گان و ماسک به تولید لوازم پیشگیری از کرونا پرداختند به‌طوری که روزانه ۲ هزار ماسک تولید می‌کنند، در شیفت سوم نیمه شب معروف به شیفت سلیمانی‌ها هم کار دوخت بسته بندی توزیع ماسک را در بزرگترین کارگاه مسجد جامع با حمایت سپاه انجام می‌دهند.

و در آخر گروه شهید میثمی که در بحث امورات فرهنگی تبلیغی و رسانه‌ای مسؤولیت پوشش اخبار و  انعکاس این در فضای مجازی و رسانه و بحث تولید نشریات مکتوب فعالیت دارند نکاتی را در رابطه اعیاد و مناسبت‌ها را قالب ویژه‌نامه در پنج‌ محور تهیه و تدوین کردند به تعداد ۲ هزار توزیع شده است.

*برخورداری از سلامت جسم و روح؛ شرط ورود به کار جهادی 

با توجه به اینکه عمده نیروها از حوزه‌های علمیه هستند، همدلی و همدردی در میانشان موج می‌زند حضورشان از جاهای مختلف و شهرهای دیگر هم هست، شرط پذیرفته شدن در این کار، این است که کسانی که در خط مقدم هستند از سلامت جسمی و روحی کامل برخوردار باشند.

این روحانی تأکید کرد: روحانیت در طول تاریخ در کنار مردم بوده و پیوند بین آن‌ها و مردم علیرغم تلاش دشمنان برای فاصله‌گذاری وحدت و همبستگی موج می‌زند، این روحانیون لباس رزم و بسیجی بر تن و عمامه بر سر وارد جهادی دیگر می‌شوند و  تا زمانی که شر این ویروس از مملکت کم نشود به صورت جهادی در میدان خواهند بود تا لبخند بر لبان رهبر و مردم بیاید.

*لبخند رضایت مردم؛ همان خاطره جالب برای طلاب 

 اتفاق جالب برایشان، همان لبخند رضایت مردم است، همان دعا که برای سلامتیشان خوانده می‌شود، خوشبختانه تاکنون فردی از این گروه به این ویروس مبتلا نشد،  مدیریت مالی این گروه‌های جهادی هم بر عهده سپاه قائمشهر و خیرین است.

سخنان حاج آقا در اینجا به پایان رسید، در حالی که گفته‌هایش ما را کنجکاوتر کرده بود، برای بیان سؤالات در ذهنمان به سراغ حاج آقا علی رحیمی قائم‌شهری ۵۲ ساله و مسؤول کمیته شرعی قرارگاه شهید سلیمانی در گروه جهادی شهدای طلاب رفتیم.

 

وی نماینده‌ای از گروهی که وظیفه غسل، کفن و دفن و نمازمیت مبتلا به ویروس کرونا برعهده گرفتند است، که از یک هفته قبل از سال جدید با حضور در جلسه‌ای در سپاه قائمشهر که با هدف رفع مشکلات  تجهیز قربانیان کرونا نظیر سپردن میت به عالم قبر بدون غسل و کفن و به صورت غیر شرعی داوطلب به انجام رفع این مشکلات شد.

حاج‌آقای رحیمی می‌گوید: جایز نیست بازماندگان امواتی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از بین می‌روند دغدغه کفن و دفن هم داشته باشند، بالاخره ما مسلمانیم و اموات ما یک عمر برای ائمه اطهار حسین(ع) و علی (ع) اشک ریختند.

*خاک سپاری شرعی ۲۴ میت کرونایی 

حاج آقا رحیمی و همراهانش تاکنون ۲۴ میت را به همراه دو نماینده از مرکز بهداشت تحویل گرفته به غسال خانه برده بعد از انجام تیمم، کفن پوشیده، نماز میت می‌خوانند و سپس از انجام اعمال شرعی، به دلیل عمیق بودن قبر با طناب به داخل قبر هدایت کرده‌، و بعد از گذاشتن سنگ لحد، آهک را لایه لایه به خاک اضافه می‌کنند تا میت کاملا به خاک سپرده شود.

*کاش غسال‌خانه امکانات لازم را برای تغسیل اموات داشت

وی با بیان اینکه کاش غسال‌خانه امکانات لازم را برای تغسیل اموات داشت،گفت: پیشنهاد داده شده تا غسال‌خانه خواهران و برادران برای غسل میت در نظر گرفته شود ولی هنوز امکانات لازم بهداشتی موجود نیست و عملی نشده است.

*کار دلی نیروهای حاج آقا بر روی زمین خلاصه نشد  

حاج آقا و همکارانش باید مراقب باشند تا ناقل ویروس نباشند، با پوشش کامل بالای سر میت حاضر می‌شوند، به گفته وی، یکی از این اموات جوانی بود که با مطلع شدن از وضعیتش در خصوص ابتلا به کرونا سکته قلبی کرده و منجر به فوتش شده بود برای این روحانی و همراهانش به خاک سپردن چنین جوانی کار ساده‌ای نبود چرا که درصد فوت در بین بیماران کرونایی پایین است و ممکن بود زنده بماند.

این روحانی طوری صحبت می‌کرد که انگار بیماری کرونا وجود ندارد و در حال به خاک سپردن اموات در حالت عادی است، در کلامش عشق به این‌کار و عدم هراس از ابتلا به این بیماری موج می‌زد…

در ادامه با محمد حسین باباپور طلبه پایه نهم در حال تحصیل در قم، که تنها ۲۴ سال دارد، اهل قائم‌شهر، تماس برقرار کردیم، وی از اقدامات فرهنگی تربیتی از دوران کودکی خود در مسجد رسول اکرم (ص) واقع در منطقه ترک محله این شهرستان خبر داد.

*تحقق آرزوی کودکی طلبه جوان در این روزهای کرونایی

وی صحبت‌هایش را این طور ادامه داد؛ عشق به ائمه اطهار به‌خصوص بی‌بی دو عالم، موجب شد تا به خدمت‌رسانی به مردم علاقه پیدا کرده و آرزویم هدایت و پرورش نوجوانان در محله و شهر باشد،  از این رو مشغول کارهای تربیتی شد، برگزاری کلاس‌های احکام ، قرآنی و تشکیل کارگروه‌های مختلف فرهنگی از جمله این اقدامات بود.

 با شیوع ویروس کرونا، اشتیاق فراوانی در نوجوانان و جوانان محله برای خدمت‌رسانی به مردم حس کرد و از طریق ارتباطی که با قرارگاه سلیمانی‌ها پیدا شد برای همکاری با این گروه اعلام آمادگی کرده و کار را از ضدعفونی کردن کوچه خانه محله معابر شروع کردند.

این گروه به ۱۰ گروه دو نفره تقسیم شدند، روزهای اول کارهای دوم ضدعفونی و سپس توزیع بروشور سلامت و ماسک، دستکش موادضدعفونی که تولید خودشان بود پرداختند، همچنین در مناسبت‌های مختلف ایستگاه خدمت در خیابان راه‌اندازی شد.

*ترویج اخلاص نیت و نماز اول وقت؛ فواید دورهمی‌های جهاد با کرونا

این طلبه نقطه قوت در پیشرفت کاری این گروه را کسب اعتماد خانواده‌ها و مردم می‌داند‌، همچنین  روحیه جهادی در بین این جوانان بالا بوده و از دوره کودکی خوب رشد کردند، اعتقادات مذهبی برایشان اولویت دارد و برای رضای خدا کار می‌کنند.

بحث کمبود دستکش یکبار مصرف را داشتند، که خوشبختانه با برپایی کارگاه روزی ۳ تا ۴ هزار ماسک با کار شیفتی تولید شد، همچنین به خانواده‌هایی که چرخ خیاطی داشتند مواد اولیه برای تهیه و تولید ماسک و دستکش داده شد.

نیروهای نوجوان و جوان با خلاص و ایمان در صورتی که می‌توانستند کنار خانواده‌هاشان باشند به تولید دستکش که کار سخت و پشت میزی است پرداختند، نمازشان در اول وقت اقامه می‌شود‌.

کارشان در این مدت یک ماهه به‌؛  ۳۱ مرحله ضدعفونی، تولید ۵ هزار ماسک تولید ۱۰ هزار دستکش و ۲۵۰ مخلول ضد عفونی‌کننده نیم لیتری، چاپ هزار نشریه اعتقادی و  ۴۰۰ دعای صحیفه سجادیه ختم شد.

باباپور می‌گوید؛ کار مقابله با ویروس کرونا را با توسل به حضرت زهرا (ع) ادامه می‌دهیم، یک بسیجی  کار برای مردم انجام داده و همیشه در میدان می‌ماند فقط طبق شرایط گاهی دست به سمپاش، دست به بیل و کلنگ‌ و گاهی دست به چرخ خیاطی می‌شود‌.

به گزارش فارس؛ با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که کسی این طلاب و روحانیون را مجبور به انجام چنین اعمالی آن هم در روزهایی که ماندن در خانه تنها راه نجات است، نکرده است  و در تاریخ کشور ما همواره روحانیون اقدامات بزرگ و موثری انجام دادند.

 

 /۸۶۰۴۸/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.