پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

این خانواده کارآفرین عاشق حرفه‌اشان هستند+ عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ زهرا طاهری‌پرکوهی|تلاش در هر زمینه‌ای ارزشمند است به‌ویژه اگر در راستای فعالیت در زمینه دلخواه باشد که در این زمینه هیچ‌گاه شخص از تلاش دست برنمی‌دارد و حکایت کارآفرینان ما است که امروز باوجود همه تنگناها و مشکلات به هر شغلی دست می‌زنند اما دست از تکاپو برنمی‌دارند در این زمینه به سراغ مهدی مرادی رفتیم و با هم به صحبت نشستیم.

این کارآفرین که به همراه خانواده‌اش از پدر و مادرش تا دوخواهر و چهار برادرش همه علاقه‌مند به فعالیت در رشته دامپروری هستند در دهه ۸۰ با وجود سرمایه‌گذاری در این زمینه شکست خوردند اما دست از تلاش برنداشتند.

این خانواده کارآفرین باوجود اینکه طی این سال‌ها سختی‌ها و مشکلات بسیاری را تجربه کردند اما دست از تلاش نکشیدند، ناملایمات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتند چرا که تمام وجودشان پر از عشق و علاقه است.

مهدی مرادی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: دامداری شغلی بوده که همواره به آن علاقه‌مند بودیم و در سال ۸۵ به‌دلیل مشکلات ورشکست مالی شدیم.

بعد از ورشکستگی همواره در تلاش بودیم تا کسب و کار را دوباره به راه بیندازیم و  در سال ۹۵ شرکت تعاونی خانوادگی تشکیل داده و بعد از پیگیری برای دریافت تسهیلات که دو سال زمان برد دوباره موفق شدیم کسب و کار راه بیندازیم که در سال ۹۷ موفق به دریافت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید ۲۰ راس دام  شدیم.

وی اضافه می‌کند: درست است طی این سال‌ها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردیم اما هیچ‌گاه از کار و تلاش دست نکشیدیم و توانستیم درحال حاضر دام‌ها را به ۱۱۵ راس دام که شامل ۹۰ راس دام سنگین است برسانیم.

به اندازه‌ای‌ علاقه‌مند هستیم که نمی‌توانیم  کار رها کنیم و دست از تلاش برداریم به همراه پدر و مادر،  چهار برادر، دو خواهر و همسران‌شان شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم، باوجود اینکه چوب لای چرخ تعاونی ما می‌گذارند اما هیچ‌گاه از کار و تلاش دست برنداشتیم.

 مرادی به مشکلات نهاده‌ها و افزایش سرسام‌آور  آن که نفس تولید را می‌برد، اشاره کرد و بیان می‌کند: قیمت امروز سبوس به  ۴هزار و ۳۰۰ تومان رسیده درحالی‌که دو ماه پیش ۲هزار و ۱۰۰ تومان بوده و موضوع مهم اینکه حواله‌ای هم در این زمینه به تولیدکنندگان اختصاص نمی‌دهند.

برای اینکه سرپا باشیم و بتوانیم به تولید ادامه دهیم نیاز به حمایت داریم به همین دلیل برای دریافت تسهیلات کردیم که در پاسخ اعلام کردند صحبت وام را نکن، اعتبار نداریم.

 

این کارآفرین خاطرنشان می‌کند: طی ماه‌های گذشته باوجود مشکلات و تلاش برای حل آن باوجود اینکه به در بسته خوردیم اما دست از تلاش نکشیدیم به همراه اعضای خانواده ۱۰ نفره و سه کارگر و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در ایام کرونا حتی یک روز هم تعطیل نکردیم.
روزانه ۷۰۰ کیلوگرم تولید شیر داریم که به عینه قیمت شیر با افزایش سرسام‌آور نهاده‌ها همخوانی ندارد.

مهم‌ترین موضوعی که در این روزها ما را دلگرم می‌کند کنار هم بودن و کار کردن است که از آن می‌توانم به‌عنوان شیرین‌ترین خاطره یاد کنم، خاطرات شیرینی که در کنار هم بودنمان رقم می‌خورد.

از دیگر مشکل ما بحث ساخت و ساز غیرمجاز است که به ما اجازه نمی‌دهد بتوانیم به ظرفیت واحد دامداری را اضافه کنیم که لازم است در این زمینه تدبیر شود البته در این زمینه پیگیری‌هایی داشتیم ولی تمام این پیگیری‌ها به درهای بسته خورد.

 

تمام صحبت ما این است که در تولید وابسته نباشیم و تلاشمان را بیشتر می‌کنیم ولی در مقابل نیز از مسؤولان انتظار داریم از ما حمایت کنند.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.