پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایست! حال مازندران از مسافرت های غیرضرور ناخوش است

0

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: صبح، شب و نیمه شب فرقی ندارد، ترافیک همچنان در راه‌های منتهی به مازندران سنگین و پرحجم است و برخی از مسافران ساعت‌های طولانی زحمت ماند در ترافیک را به جان می‌خرند تا خود را به خط پایان سفر و مازندران برسانند.

حال و هوای این سوی خط پایان سفر اصلاً خوش نیست و شمار مراجعه و بستری بیماران کرونایی در مناطق مختلف استان به مرز هشدار و قرمز رسیده است و همه متولیان امر تاکید می‌کنند، از سفر به استان پرهیز کنید..

دیروز رامسر فراقرمز شد و امروز نوشهر و چالوس و فردا دیگر شهرهای استان و در این اوضاع درهم کرونایی، خیل زیادی از هموطنان عزم سفر کرده‌اند و به مازندران آمده‌اند. یک شهروند رامسر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ما شهروندان و بومی‌های منطقه سعی کردیم از حضور در تجمعات و مراکز شلوغ پرهیز کنیم، افزود: در عین حال شاهد حضور روز افزون مسافران در سطح شهر هستیم و بسیاری از این مسافران از استان‌های مرکزی و یا جنوبی به منطقه آمده است.

علی احمدی از هموطنان خواست تا به خود و مردم استان رحم کنند و در این روزهای خطر و کرونایی با سفر کردن، سلامت جامعه را تهدید نکنند.

بیمارستان شهید بهشتی مرکز پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا سه شهرستان همجوار است و در حال حاضر تمامی تخت‌های اورژانس، داخلی، آی سی یو، ایزوله منفی و جراحی این مرکز درمانی در اختیار بیماران کرونایی است

در شهرهای غربی استان خیلی عظیمی از هموطنان از اقصی نقاط کشور به ویژه تهران و البرز برای تعطیلات تاسوعا و عاشورا روانه مازندران شدند و تبعات این سفرهای غیرضروری در دو هفته آینده برملا خواهد شد. بر اساس اعلام متولیان امر در بیمارستان نوشهر، بیمارستان شهید بهشتی مرکز پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا سه شهرستان همجوار است و در حال حاضر تمامی تخت‌های اورژانس، داخلی، آی سی یو، ایزوله منفی و جراحی این مرکز درمانی در اختیار بیماران کرونایی است.

همچنین طی دو هفته اخیر بیش از ۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان و منازل خود در مناطق مختلف نوشهر فوت شدند، از این رو متولیان بهداشت و مسئولان امر از هموطنان تقاضا کردند از هرگونه سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و جان خود و اعضای خانواده را به خطر نیندازند.

پایش وضعیت راه‌ها و ترافیکی در حوزه‌های مختلف مازندران نشان می‌دهد که تردد در محورهای منتهی به استان همچنان پرحجم است. سرهنگ علیرضا قدمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعطیلات پیش رو به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: تردد خودروها در جاده کندوان امروز جمعه بر اساس برنامه‌ریزی قبلی از جنوب به شمال تا نیمه شب یکطرفه اعمال و روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده در مسیر مقابل شمال به جنوب بعدازظهر یکطرفه انجام می‌شود.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی

وی افزود: تردد در جاده هراز از شنبه تا یکشنبه آینده مسیر شمال به جنوب یکطرفه خواهد بود و آمد و شد همه کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از امروز تا دوشنبه آینده از ساعت ۶ صبح تا ۲ بامداد روز بعد ممنوع است.

یکطرفه شدن جاده‌های مازندران برای تسهیل در سفر مسافران به مازندران در روزهای گذشته سبب اعتراض و انتقاد هیئات مذهبی و مردم مازندران شد و خواستار تجدید نظیر در این زمینه شدند. حجت الاسلام ناصر شکریان امیری مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفتگو خبرنگار مهر با انتقاد از حجم سفرهای غیرضرور در استان‌های شمالی، گفت؛ متأسفانه با تصمیم پلیس راه برای یک طرفه کردن محورهای هراز و کندوان به حجم مسافرت‌های غیر ضروری در استان مازندران خواهد انجامید و این خلاف سیاست‌های ابلاغی است.

وی با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی با انتقاد از عدم جلوگیری از سفرهای غیر ضروری به استان‌های شمالی و تصمیم پلیس راه کشور مبنی بر یک طرفه کردن محورهای مواصلاتی استان در روزهای اخیر، اظهار داشت: متأسفانه این روزها شاهد افزایش چشمگیر سفرهای غیر ضروری و حجم تردد به استان‌های شمالی هستیم که متأسفانه این روزها مازندران و استان‌های شمالی در وضعیت بحرانی و قرمز در بحث شیوع ویروس منحوس (کووید ۱۹) قرار دارد و این روند خلاف سیاست‌های ابلاغی ستاد وزارت بهداشت و درمان است.

این روزها شاهد افزایش چشمگیر سفرهای غیر ضروری و حجم تردد به استان‌های شمالی هستیم که متأسفانه این روزها مازندران و استان‌های شمالی در وضعیت بحرانی و قرمز در بحث شیوع ویروس منحوس (کووید ۱۹) قرار دارد

وی در ادامه با اشاره به شرایط امروز استان و خستگی وصف ناپذیر کادر پزشکی و درمانی و پرستاران در این ایام پیک دوم شیوع این ویروس منحوس، افزود: متأسفانه همانطور که شاهد هستیم و بارها متذکر شدیم که تعطیلات پیش از تاسوعا و عاشورای حسینی بهانه‌ای شد برای سفر عده‌ای از هموطنان به مازندران و استان‌های شمالی که در ماه‌های گذشته همین روند موجب افزایش چشمگیر بیماران و مبتلایان این ویروس در استان شده است و امروز مازندران با وضعیت قرمز با این ویروس مواجه است که بخشی از آن به دلیل همین مسافرت‌های غیر ضروری است.

آمارهای ستاد مقابله با کرونا مازندران نشان می‌دهد که وضعیت برخی از شهرستان‌های جمله رامسر در غرب مازندران از مرحله قرمز بودن گذشت و اوضاع دیگر شهرستان‌ها نیز قرمز است.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: از ۲۲ شهرستان استان ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد مسافران به مازندران و وضعیت قرمز باید از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز و شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

وی شمار بیماران بستری شده در استان را ۷۸۸ نفر اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹ بیمار جدید شناسایی شدند..

در عین حال برخی مردم و هیئات مذهبی استان با اشاره به روند رو به رشد سفرها و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از مسئولان خواستند تا آمار کرونایی روزهای آتی را به پای عزاداری و هیئت‌های عزاداری ننویسند زیرا سفرهای غیرضروری متهم اصلی است.

به تاکید آنان، حضور مسافران در چادرها و بدون ماسک، تفریح در کنار ساحل، ترافیک داخلی شهری با پلاک‌های غریبه، جاده‌های شلوغ شمال همه و همه دست به دست هم داده تا حال مازندران بدتر از گذشته شود.

کد خبر 5010473
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.