پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایران آماده ترویج علوم اعصاب به دنیا است

0

سرپرست مرکز انسیتو بین المللی علوم اعصاب گفت: ایران آمادگی نشر و ترویج و درمان و علوم اعصاب به دنیا را داریم

به گزارش ایسنا مازندران، سید ابراهیم کتابچی در جمع خبرنگاران در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری گفت: انستیتو بین المللی علوم اعصاب در صورت کسب اینترنشنال در شاخه علوم اعصاب از پروفسور سمیعی، سبب تحولاتی شگرف و شگفت در منطقه خواهد بود.

وی تصریح کرد: استان مازندران دارای آمار بالای بیماران ام اس است و با راه اندازی این مرکز علاوه بر درمان بیماریهای Ms و ALs و مرکز استرو ( بیمارانی که دچار سکته مغزی شدند کار پژوهشی در آن مورد صورت خواهد گرفت.

رییس دپارتمان جراحی مغز و اعصاب دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: انستیتو بین المللی علوم اعصاب با همکاری پروفسور سمیعی، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، بابل، مازندران، اصفهان در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز زمینه ساز خدمات درمانی، پژوهشی و در جراحی های پیشرفته و نیز بیماری های عصبی، بیماری های تشنجی، جراحی های تشنجی، سرطان مغز، تومور مغزی و شاخه های دیگر در استاندارد بالا بین المللی به مردم خدمت خواهند داد، افزود: امروز ما آمادگی نشر و ترویج و درمان و علوم اعصاب به دنیا را داریم.

کتابچی یادآور شد: در کنار این انستیتو بخش پیوند اعضا با محوریت پیوند قلب، کبد و قرنیه راه اندازی می شود که گفتنی است پیوند کبد برای نخستین بار در این سطح انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.