پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد شهرک‌های دامپروری در ۶۴ بخش مازندران

استاندار مازندران: شهرک‌های دامپروری در ۶۴ بخش مازندران ایجاد می‌شود.

0

استاندار مازندران در بازدید از بخش‌های تولیدی و پالایشگاه شیر شرکت لبنیاتی کاله در شهرستان آمل گفت: وجود شرکت کاله آمل و نقش آفرینی این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید لبنیات در کشور و منطقه خاورمیانه و غرب آسیا غرور آفرین است.

سیدمحمود حسینی پور با اشاره به اینکه بخشی از سیاست‌های اجرایی استان مازندران، اقتصاد روستا به خصوص توسعه فعالیت دامپروری است افزود: برای توانمندسازی اقتصاد حدود ۳۶۰۰ روستای مازندران، برنامه‌های متناسب وخوب اقتصادی تعریف شده که توسعه دامپروری و حمایت از این صنعت از اهدافی است که برای تحقق آن با مدیران شرکت کاله به دنبال ایجاد برنامه‌های میدانی هستیم.

استاندار مازندران پیگیری برای اجرایی شدن یک طرح ملی از سوی شرکت کاله که بخشی از آن بصورت پایلوت در مازندران اجرا خواهد شد تصریح کرد: ایجاد حدود ۲۰۰۰ واحد دامداری ۱۰۰ راسی در روستا‌ها است که دولت در این بخش نقش دارد.

حسینی پور در پاسخ به این پرسش که زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح به چه صورت تامین خواهد شد، گفت: به جهاد کشاورزی مازندران دستور داده شده تا در مدت کمتر از یک هفته زمین مورد نیاز به شرکت کاله برای ایجاد یک مرکز دانشگاهی و آموزشی واگذار تا زمینه آموزش به متقاضیان ایجاد دامداری‌های کوچک در روستا‌ها با پشتیبانی شرکت کاله انجام شود.

وی ادامه داد: ایجاد شهرک‌های دامپروری در روستا‌ها از سیاست‌های جدی است که برای تامین شیر مورد نیاز واحد‌های تولید لبنیات در دستور کار قرار دارد و به همین منظور در ۶۴ بخش مازندران به بخشداران دستور داده شده تا سکو‌های جمع آوری شیرخام در هرب خش جمع آوری و پس از آن با ماشین‌های ویژه حمل شرکت کاله به این شرکت حمل و فرایند تبدیل سایر محصولات در پالایشگاه انجام شود.

استاندار مازندران پیشنهاد داد: در هر روستا، واحد‌های دامداری ۱۰۰ راسی یا کمتر از آن با مشارکت چند جوان، یا با ایجاد تعاونی‌ها ایجاد و باعث رونق در اقتصاد و درآمدزایی روستا‌ها شود.

حسینی پور با بیان اینکه متاسفانه شرایط تولید شیر درمازندران با توجه به اقلیم استان به هیچ عنوان شایسته این استان نیست و پذیرفته نیست که شرکت تولید لبنیات با این حجم از گستردگی تولید و صادرات شیرمورد نیاز خود را از استان‌های مختلف کشور تامین کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.