پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی، نیاز شرق مازندران است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سیف الله فرزانه ، چهارشنبه شب در اولین گردهمایی روز جهانی گردشگری در مجتمع گردشگری هوتو افزود: شرق مازندران ازظرفیت های مختلفی در حوزه میراث، گردشگری و جاذبه های طبیعی برخوردار است و باید در شناساندن این ظرفیت ها تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم تقدیر از خادمان حوزه گردشگری در هفته گردشگری است؛ اظهار داشت:باید با شناسایی ظرفیت های مختلف گردشگری برای توسعه شهرستان گام برداشت.

فرزانه گفت: شرق مازندران و بهشهر در حوزه میراث با دارا بودن بناهای تاریخی صفویه و قبل از آن ، دارا بودن میانکاله و وجود هنرمندان توانمند در رشته های مختلف هنری از جمله شهرستان های بنام است و باید بیش از گذشته در شناساندن ظرفیت ها تلاش شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران افزود: تبدیل شدن سازمان به وزارت خبر نوید بخش است که زمینه های توسعه را بیش از پیش هموار می کند.

وی با اعلام اینکه باید در شرق مازندران و در ساختار گردشگری و جذب توریسم تغییراتی ایجاد کنیم؛ خاطر نشان کرد: شرق مازندران باید از مسیر به مقصد گردشگری تبدیل شده و این شهر موزه ها،  موزه های تاریخی در شهر و باغ شهر در بهشهر تبدیل به ظرفیت مناسبی برای گردشگری در این بخش شود.

فرزانه گفت: استعداد فراوان در بهشهر نهفته است و باغ تاریخی و گردشگری، ساحل دریا و دارا بودن آثار میراثی بیانگر این مساله است و باید نهایت استفاده را کرده و خروجی مناسبی برای اشتغال شهرستان در حوزه گردشگری، میراث و صنایع دستی داشته باشیم.

شهرستان بهشهر در شرق مازندران از جمله شهرهای تاریخی و میراثی مازندران است که با دارا بودن اثار به جامانده ازدوران صفویه همچون مجموعه تاریخی عباس آباد، کاخ و باغ شاه، چشمه عمارت، صفی آباد و.. دارای ۵۰ اثر تاریخی و میراثی است که به ثبت ملی رسیده است.

/ ۷۳۳۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.