پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اولین جلسه مشترک سازمان دانشجویان و انجمن‌های علمی دانشجویی در مازندران برگزار شد

0

ایسنا/مازندران اولین جلسه مشترک سازمان دانشجویان و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های مازندران با اداره کل صنعت،معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اداره کل کار و رفاه اجتماعی و پارک علم و فناوری استان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد. 

احمد واعظی مسئول سازمان دانشجویان مازندران عصر دیروز در این جلسه ضمن معرفی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌ها و شیوه عملکرد آن‌ها، از ظرفیت و توانایی موجود در این انجمن‌ها خبر داد. 

وی با بیان اینکه سازمان دانشجویان به عنوان حلقه واصل دانشجو با جامعه است، تصریح کرد: سازمان دانشجویان بستر را برای ورود دانشجویان مستعد و توانمند به مسائل توسعه‌ای استان و حضور در جامعه فراهم می‌کند.

مسئول سازمان دانشجویان مازندران خاطرنشان کرد: به همین منظور مسئولان مرتبط با حوزه فعالیت انجمن‌های علمی باید در این مسیر همکاری‌های لازم را با این سازمان داشته باشند. 

شیدپور عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی در ادامه این جلسه اظهار کرد: دانشجو یک ظرفیت بالقوه است که می‌تواند با حمایت‌های حداقلی از سوی مسئولان با استفاده از توانایی‌ها بهترین بهره را در مسیر پیشرفت طی کند.

وی ضمن مقایسه فعالیت دانشجویان ایران با دانشجویان دیگر کشورها بیان کرد: در دانشگاه‌های ایران دانشجویانی حضور دارند که با توجه به توانایی‌های موجود دست‌آوردهایی دارند که می‌توانند برای بسیاری از مشکلات موجود راه حل‌هایی ارائه دهند. 

بهادری معاون جهاد کشاورزی مازندران نیز ضمن معرفی مختصری از دست‌آوردها و ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی آماده همکاری با دانشجویان توانا در زمینه‌های مختلف حوزه کشاورزی است و مسیر برای ورود دانشجویانی که علاقه به این شاخه علمی دارند باز است.  

وی با معرفی سامانه سیتا به عنوان مسیر ارتباطی فعالان حوزه کشاورزی اعلام کرد: دانشجویان حاضر در جلسه و کمیته‌های تخصصی مرتبط سازمان دانشجویان می‌توانند از طریق این سامانه درخواست‌ها و پیشنهادات خود را با جهاد کشاورزی استان مطرح کنند.

گل‌زاده نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با معرفی طرح تاپ (توانایی تولید و اشتغال پایدار) به عنوان یکی از فعالیت‌های معاونت آموزش، پژوهش و فناوری این اداره و همچنین معرفی سامانه بهین‌یاب، از همکاری و مشارکت دانشجویان مستعد دانشگاه‌های استان با اداره کل استقبال کرد. 

روشن رییس اداره اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین با اشاره این موضوع که در آینده 25 درصد اقتصاد مرتبط به فعالیت تعاونی‌ها است، اظهار کرد: طرح کارورزی بعد از فارغ‌التحصیلی را به عنوان یکی از برنامه‌های در دست اقدام این اداره که می‌تواند در مسیر فعالیت سازمان دانشجویان و انجمن‌های علمی باشد، خواهیم داشت. 

صفاری نماینده پارک علم و فناوری استان مازندران در پایان ضمن اعلام آمادگی این نهاد برای همکاری با سازمان دانشجویان استان مازندران افزود: صاحبان ایده و کسب و کار حمایت پارک علم و فناوری استان مازندران را خواهند داشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.