پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اولتیماتوم مدیرکل غله مازندران به مالکان نانوایی‌ها

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: چنانچه مالکان نانوایی نسبت به اجرای طرح دوگانه سوز شدن نانوایی‌ها اقدام نکنند، سهمیه آردشان قطع می‌شود.

0

به گزارش مازند اصناف؛ عباسعلی وفایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این که حدود ۶۰ درصد نانوایی‌های استان طی سه سال گذشته دوگانه سوز شدند، اظهار کرد: مالکان بقیه نانوایی‌ها هم با توجه به پیش‌بینی تداوم کمبود و قطعی برق در فصل سرد سال، باید هر چه زودتر نسبت به تجهیز نانوایی‌ها خود به سوخت جایگزین اقدام کنند.

وفایی‌نژاد افزود: برای دوگانه سوز شدن واحد‌های باقی مانده و رفع مشکلات زیرساختی در نانوایی ها، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی ایران پرداخت می‌شود و درصورتی که مالکان نانوایی نسبت به اجرای طرح دوگانه سوز شدن نانوایی‌ها اقدام نکنند، سهمیه آرد آن‌ها قطع خواهد شد.

وی هدف از اجرای طرح طرح دوگانه سوز شدن نانوایی‌ها را پخت نان در زمان‌های بحرانی و در شرایط نامساعد جوی و کمبود یا قطعی برق دانست و گفت: در سال‌های گذشته باتوجه به سرد شدن تدریجی دما و افت گاز و قحطی برق، شاهد تعطیلی برخی از نانوایی‌های شهرستان‌های استان و گلایه مردم بودیم، اما با اجرای مصوبات شورای پدافند غیرعامل استان و تامین سوخت جایگزین امسال قصد داریم، تعطیلی نانوایی‌ها به دلیل تامین نشدن سوخت در فصل سرد سال در مازندران را به صفر برسانیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: تمام نانوایی‌های استان نسبت به طرح دوگانه سوزی براساس ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده از جمله قطع سهمیه آرد، حداکثر تا شروع فصل سرد سال اقدام خواهند کرد.

وفایی نژاد با بیان اینکه بیش از پنج هزار واحد نانوایی دولتی و آزاد پز در استان مازندران وجود دارد، گفت: نانوایی‌های مازندران برای فعالیت در فصل سرد سال باید به سوزاندن سوخت گازوئیل در صورت نیاز و زمان بحرانی مجهز شوند.

وی افزود: فرایند پرداخت تسهیلات به دستکم ۲ هزار نانوادار استان براساس زمان‌بندی در حال انجام است و پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده روند دوگانه سوز شدن نانوایی‌های مازندران روند چشمگیری یابد.

مدیرکل غله مازندران با بیان اینکه ماهانه ۱۸ هزار تن آرد در نانوایی‌های استان با قیمت‌های مصوب هر یک کیلوگرم ۶۶۵ تومان دولتی و ۹۰۰ تومان نیمه دولتی توزیع می‌شود، تصریح کرد: سالانه ۴۴۰ هزار تن گندم، برای تامین آرد و نان در استان مصرف می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد در استان هزینه می‌شود، افزود: تخصیص مجوز نانوایی‌ها نباید به عنوان یک شغل تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شود بلکه باید به این حرفه به عنوان کسب و کار محله‌ای باهدف سهولت در خدمات رسانی به مردم نگاه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.