پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اوقاف مدعی وقف ۶ کیلومتر از شبه جزیره میانکاله بهشهر شد

0

 حجت الاسلام ابوذر زارعی کیاپی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: اراضی ملی وقف شده در میانکاله واقع در منطقه قلعه پلنگان این شبه جزیره است و یکی از مواد اختلاف بین منابع طبیعی و محیط زیست با سازمان اوقاف است.
وی اضافه کرد: در این راستا از سوی اوقاف طرح دعوی شده است و پرونده در شعبه ۱۶ دادگاه ساری در حال بررسی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر با اشاره به اینکه مستندات این وقف و نامه اداره ثبت اسناد در پرونده موجود است؛ خاطر نشان کرد: ۶ کیلومتر از اراضی واقع در منطقه قلعه پلنگان شبه جزیره میانکاله بهشهر به نیت آموزشی براساس مستندات وقف شده است.

زارعی کیاپی  همچنین در مورد وقف بودن بازار روز بهشهر و مشکلاتی که در این راستا ایجاد شده است؛ افزود: کل بازار روز بهشهر وقف است و باید  درآمد حاصل، برای مسجد جامع بهشهر هزینه شود که در این راستا با تخت نشینان این بازار به مشکلاتی برخوردیم که در کمیسیون املاک اوقاف بررسی و ساماندهی انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به ۲ وقف جدید در بهشهر در سال جاری گفت: ساخت مسجد و زینبیه مدافعان حرم و همچنین هزینه برای مسجد صاحب الزمان(عج) از وقف های جدید امسال به ارزش بیش از  ۵ میلیارد ریال بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر با بیان اینکه در سال جاری ۴ سند برای ۴ موقوفه در روستای کلاک اخذ شده است؛ گفت: درآمد حاصل از این موقوفات براساس اجرای امینانه نیت واقفین هزینه می شود.

در شهرستان بهشهر، ۴۰ امامزاده، ۸۰۰ موقوفه و بیش از ۳۲۰۰ رقبه تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.