پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهم فعالیت حوزه تربیتی اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه

0

 پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: حامد خلیلی ازنی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه به مناسبت هفته تربیت اسلامی در گفتگو با روابط عمومی ضمن تبریک این هفته به تمام دست اندرکاران حوزه تربیتی گفت: در 8 اسفند 1359 به دستور شهیدان رجایی و باهنر امور تربیتی در آموزش و پرورش تاسیس شد تا دانش آموزانی در تراز انقلاب نو پای اسلامی تربیت نماید.

وی افزود: آموزش و پرورش یک ارگان حاکمیتی است که  وظیفه اصلی آن تربیت رسمی دانش آموزان می باشد که در سند تحول بنیادین هدف از تربیت رسمی را رسیدن به حیات طیبه می دانشد، به همین دلیل در سند تحول بنیادین معلم را مربی  و دانش آموز را معادل متربی آورده است و 6 ساخت تربتی ، توجه به همه ابعاد تربیتی دانش آموزان می باشد.

خلیلی در باره مربیان پرورشی منطقه چهاردانگه اظهار داشت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش چهاردانگه کمبود مربی پرورشی در سطح مدارس می باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه در باره اهم فعالیت مربیان پرورشی چهاردانگه گفت:  برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی مانند ،هفته دفاع مقدس، 13 آبان ، دهه مبارک فجر، دسته روی احلی من العسل، مسابقات قران و عترت و احکام، مسابقات فرهنگی هنری، جمع آوری کمک ها به عتبات  و… از برنامه های شاخص حوزه تربیتی بود.

وی در باره کارهای شاخص انجام شده در حوزه پرورشی گفت:  محفل انس با قرآن در دبیرستان های شبانه روزی، حضرت فاطمه(س) و خدیجه (س) با حضور سه نفر از قاریان برجسته کشور و حافظ کل قرآن برگزار شد.

حامد خلیلی ازنی در باره همکاری حوزه پرورشی با نهادهای برون سازمانی اظهارداشت: آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه با سازمان ها و نهاد های مختلفی همکاری داشت که اهم آن، نشست با رییس اوقاف شهرستان و دریافت کمک برای برگزاری مراسم مذهبی دبیرستان شبانه روزی المهدی، همکاری با جمعیت هلال احمر شهرستان ساری و ویزیت رایگان دانش آموزان دبیرستان های حضرت فاطمه و حضرت خدیجه و آموزش مسایل مخلف در دبستان های چالو، کردمیر و خالخیل، همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگزاری برنامه مختلف فرهنگی و هنری در دبستان شهید قربانی چورت .همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی چهاردانگه و برگزاری گفتمان دینی در مدارس شبانه روزی و….

وی در پایان اظهار داشت: به مناسبت هفته تربیت اسلامی در 8 اسفند 1397 از مربیان و فعالان حوزه تربیتی تجلیل به عمل می آید.

از 8  الی 14 اسفند به عنوان هفته تربیت اسلامی نامیده می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.