پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهم فعالیت‌های انجام شده برای تاسیس دانشگاه جامع ساری

0

ساری تنها مرکز استان کشور است که فاقد دانشگاه جامع می باشد. در صورتی که طبق اولین قانون تقسیمات کشوری در سال 1316، ساری به عنوان مرکز استان دوم انتخاب شد. متاسفانه علیرغم قدمت و شرایط محیطی ساری فاقد دانشگاه جامع می باشد که این موضوع مطالبه جدی جوانان مرکز استان است. در سفر اول هیات دلت نهم به استان مازندران مصوب شد، مجتمع کشاورزی ساری به دانشگاه که همان دانشگاه جامع است ارتقاء پیدا کند. اما با گذشت 18 سال این مصوبه مهم در اجرایی نشد.

با توجه به این نیاز اهم فعالیت های انجام شده برای تاسیس دانشگاه جامع ساری به شرح ذیل است:

  1. ایجاد پویش درخواست تاسیس دانشگاه جامع در ساری در سایت کارزار و 1040 نفر از اساتید دانشگاه، فرهنگیان، اهالی رسانه و اقشار مختلف مردم این پویش را حمایت کردند.
  2. ایجاد پویش تاسیس دانشگاه جامع ساری در فارس من
  3. تنظیم نامه در خواست تاسیس دانشگاه جامع ساری برای مسولین. این درخواست برای آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، استاندار سابق و جدید، دکتر نوبخت فرماندار شهرستان ساری، زارعی نماینده ساری، دکتر بابایی نماینده ساری، دکتر زمانی نماینده منتخب شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی، اعضا و رییس شورای اسلامی شهر ساری تنظیم شد.
  4. مکاتبه آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران به دکتر زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات و فناوری برای تاسیس دانشگاه جامع ساری
  5. اطلاع رسانی و مطالبه گری در فضای مجازی
  6. تهیه گزارش های مفصل در خبرگزاری مردمی فارس از مصوبه انجام نشده دولت برای تاسیس دانشگاه جامع ساری
  7. تشگیل گروه اساتیدساروی برای پیگیری تاسیس دانشگاه جامع ساری

با توجه به نزدیک بودن سفر ریاست جمهوری به استان مازندران، انتظار جوانان از مسولین و نماینده این است که تاسیس دانشگاه جامع ساری یکی از مصوبات دولت برای مرکز استان جهت احقاق حق تضییع شده باشد.

#دانشگاه_جامع_ساری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.