پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«اهدای عضو و جنین و مرگ مغزی» موضوعات مشترک فقه و پزشکی است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه اهدای عضو، مرگ مغزی و اهدای جنین موضوعاتی است که فقه ما در کنار پزشکی است، گفت: اگر فقه ما به سراغ این مباحث نیاید قطعا به چالش بر خواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید حسین حسینی کارنامی امروز در مراسم آغاز به کار ششمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی که با محوریت خطاهای پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ره) ساری برگزار شد، اظهار کرد: خدمات و ایثارگری جامعه پزشکی در ایام کرونا بیش از پیش بر همگام مشخص شد و تقدیم۱۷ شهید در این دوران خود موید این موضوع است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: استان مازندران از دیرباز تاکنون دارای فلاسفه و پزشکانی بوده است.

امام جمعه موقت شهرستان ساری ادامه داد: فقه ما در دو عرصه با طبابت همراهی داشته است که یک جهت تعاملات در موضوعات درمانی است.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی کارنامی با تاکید بر اینکه اهدای عضو، مرگ مغزی و اهدای جنین موضوعاتی است که فقه ما در کنار پزشکی است، بیان کرد: اگر فقه ما به سراغ این مباحث نیاید قطعا به چالش بر خواهیم خورد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان با بیان اینکه بخش دوم مباحث حقوقی است که به خطاهای پزشکی باز می‌گردد، تصریح کرد: اگر حین مراحلی درمان، آسیبی به بیمار برسد آنجا است که فقه باید در حوزه خطاهای پزشکی، ورود پیدا کند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.