پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتصاب یک چهاردانگه‌ای به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی + تصاویر

0

به گزارش  پایگاه خبری چهاردانگه نیوز  عصر امروز مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی ازجمله معاون سیاسی استاندار، رئیس‌کل دادگستری و نمایندگان مردم در مجلس برگزار شد که طی آن از خدمات ۶ سال و ۴ ماهه مسلم محمدیاران در این سمت تقدیر و سید جواد ایلالی معارفه شد.

جواد ایلالی در حاشیه این مراسم، پیشگیری از وقوع جرم، تحقق جهش تولید و هماهنگی با دستگاه‌های اجرائی را مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود عنوان کرد.

او  گفت : آماده خدمت به عنوان مدعی العموم هستم، ولی با اخلالگران حوزه اجتماع و اقتصاد و تخطی کنندگان از خط قرمز‌های نظام به ویژه در فضای مجازی، قاطعانه و قانونی برخورد می‌کنم.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با بیان اینکه مردم ما فهیم و قانونمدار هستند گفت : ما هم خدمتگزار آنهاییم که باید به درگاه خدا پاسخگو باشیم.

ایلالی سردار حاج قاسم سلیمانی را اسوه مدیریت جهادی و انقلابی عنوان کرد.

او  بر تعامل و همکاری با رسانه‌ها در چارچوب قانون تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری در این مراسم با اشاره به ایام حقوق بشر آمریکایی و هفته قوه قضاییه اظهار کرد: زور، تهاجم و کشتار منطق لیبرالی آمریکا و جهان غرب است و بر همین اساس تمامیت ارضی نظام و خواست مردم را نادیده می‌گیرند.

 

وی جنگ‌های ایجادشده در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه طی ۱۰۰ سال اخیر از سوی آمریکا را بالغ‌بر چندین برابر جنگ‌های تمام مناطق جهان دانست و گفت: ماهیت رژیم غرب همین است و سازمان‌های بین المللی مرعوب و مزدور به همراه سران کشورهای مرتجع از آنان حمایت می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی، دستگاه قضا را ازجمله ارکان کارآمد نظام اسلامی و کشور بیان کرد و گفت: احیا حقوق عامه در قانون اساسی، صیانت از انفال و دفاع از حق مردم، ایستادن برابر باندها و شبکه‌های هزار فامیلی برای جلوگیر از تعرض به حقوق عمومی ازجمله اختیارات و وظایف دستگاه قضایی در قانون اساسی کشور است.

وی با مقایسه وضعیت دادسراها و دادستانی‌های ایران و سایر کشورهای دیگر تصریح کرد: این نهاد در کشورهایی همچون روسیه و آمریکا زیر نظر رئیس‌جمهور فعال است و به‌راحتی دادستان‌ها در موضوعات مختلف عوض می‌شوند اما در قانون کشورمان این نهاد در قوه قضایی تعریف‌شده و جایگاهی فعال و موضعی مستقل دارد.

جعفری ادامه داد: دادستان‌ها سیف دوار حاکمیت هستند که این شمشیر عدالت با چرخش خود، از سوی رعب و ترس در دل رانت‌خواران و مجرمان ایجاد می‌کند و از سوی دیگر امید، آرامش، آسایش، اطمینان و امنیت را به مردم هدیه می‌کند.

وی در انتها با تأکید بر اینکه تعطیل شدن هر شغل، از بین رفتن و از دست دادن یک سنگر عزت در جامعه است، خاطرنشان کرد: مطالبات بانکی نباید باعث تعطیلی تولیدی‌ها شود و قوه قضاییه در این عرصه ورود کرده است.

سید جواد ایلالی اهل روستای ایلال بخش چهاردانگه می باشد. وی قبل از این به عنوان رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل خراسان شمالی مشغول خدمت بود.
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز این انتصاب شایسته را به جواد ایلالی تبریک عرض نموده و برای ایشان  مزید توفیقات را از خداوند سبحان مسئلت دارد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.