پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امید عالیشاه: فینال آسیا؟ نه! انگار به لیگ دسته ۲ سقوط کرده‌ایم!

0

خبرورزشیمهدی یکتا؛ پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی ۴ دوره گذشته لیگ برتر در هفته نخست لیگ بیستم برابر سایپا متوقف شد. در این دیدار محمدحسین اکبرمنادی گلر سایپا درخشش خیره‌کننده‌ای داشت اما اغلب شاگردان یحیی گل‌محمدی در حد و اندازه‌های خود در لیگ قهرمانان آسیا ظاهر نشدند و موقعیت‌های خوبی را هدر دادند. در میان بازیکنان پرسپولیس اما امید عالیشاه یکی از خوب‌های این تیم بود. در همین ارتباط دقایقی با امید عالیشاه همکلام شدیم‌.

می‌خواهیم از بازی با سایپا شروع کنیم. چرا این‌قدر بازیکنان شما عصبانی بودند؟
دلایل زیادی وجود دارد. یک مقدار همان بحث داوری بود که به اندازه کافی در مورد آن صحبت شده است. بخشی دیگر دفاع فشرده سایپا و موقعیت‌هایی بود که خودمان از دست دادیم. به هر حال تیم حریف می‌خواست یک مساوی از پرسپولیس بگیرد و به این هدفش هم رسید.

اما به نظر می‌رسد همه عصبانیت همبازیانت به حسن اکرمی داور مسابقه برنمی‌گردد. با سیدجلال حسینی که چند روز قبل مصاحبه می‌کردیم به نکات دیگری اشاره کرد از جمله قراردادهای سنگین استقلال و رقیبان شما و پایین بودن دستمزد بازیکنان پرسپولیس به بهانه نظارت و بازرسی و… این حرف‌ها را قبول داری؟
به هر حال یک‌سری اتفاقات دست به دست هم می‌دهد که بازیکن عصبی می‌شود. من هم با سیدجلال حسینی موافقم و می‌گویم پول هست اما فقط برای بازیکنان پرسپولیس پول نیست. انگار تیم ما به دسته دوم سقوط کرده است!

یعنی چی؟ شما که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدید!
فینال آسیا؟ نه! حتماً ما به دسته پایین‌تر سقوط کرده‌ایم که این اتفاقات در تیم می‌افتد. شما بگویید هر تیم دیگری در ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رسید با مشکل مالی مواجه می‌شد؟

به نظر می‌رسد باشگاه تمام هم و غم خود را گذاشت که پول طلب برانکو را بدهد.
طلب آقای برانکو حق اوست. آقای برانکو مربی من بوده و زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده ولی باید طلبش یک سال و نیم قبل پرداخت می‌شد. مگر پول مربیان خارجی دیگر تیم‌ها پرداخت نمی‌شود؟ چرا بازیکنانش مشکل مالی ندارند؟!

منظورت استقلال و پرداخت پول طلب وینفرد شفر است؟
من اسم نمی‌آورم اما چرا مشکلات مالی باید فقط برای پرسپولیس وجود داشته باشد؟ الان بازیکنان ما مطالبات فصول گذشته را نگرفته‌اند. فصل جدید هم در حالی شروع شده که هیچ مبلغی به حساب بچه‌ها بابت قرارداد لیگ بیستم واریز نشده است. شما بگویید کدام تیم رقیب ما چنین شرایطی دارد؟ من فقط در مورد خودم صحبت نمی‌کنم. بازیکنان جدید هم هیچ پولی دریافت نکرده‌اند.

فکر می‌کنی این مشکلات قهرمانی پرسپولیس در آسیا و بازی فینال را تهدید کند؟
شک نکنید ما بازیکنان و مربیان تیم هدفی جز خوشحال کردن هواداران پرسپولیس نداریم. می‌خواهیم با وجود همه کمبودها بهترین نتایج را بگیریم کمااینکه پیش از این هم گرفتیم اما پرسپولیس به همان اندازه که در داخل زمین خوب ظاهر شد از بیرون زمین ضربه خورد. من می‌بینم باشگاه پرسپولیس به عنوان فینالیست لیگ قهرمانان آسیا از این موضوع رنج می‌برد. نشانه‌های خوبی نمی‌بینم و امیدوارم همه دست به دست هم بدهند پرسپولیس از این بحران خارج شود. این تیم می‌تواند مثل مسابقات دوحه قطر در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم خوش درخشیده و قهرمان شود به شرط آنکه به جای کوبیدن پرسپولیس از ما حمایت شود. این خواسته بیجایی نیست.

روی صحبت تو مستقیم با مدیریت جدید باشگاه است یا وزارت ورزش؟
ما در حال حاضر نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا هستیم و از همه مسئولان و دست‌اندرکاران انتظار حمایت داریم. شما بهتر از من می‌دانید عربستانی‌ها برای النصر چه کار کردند. اگر این تیم به فینال می‌رسید همه کار می‌کردند قهرمان آسیا شود و ما انتظار داریم برای پرسپولیس هم همین اتفاق بیفتد. سال‌هاست فوتبال ایران نتوانسته قهرمان آسیا شود و حالا پرسپولیس در یک ‌قدمی این افتخار بزرگ است.

البته جدا از مشکلات مالی و حاشیه‌ای شما در بازی فینال چند بازیکن کلیدی خود از جمله عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان را هم در اختیار ندارید. قبول کن کار سختی مقابل قهرمان شرق آسیا در فینال لیگ قهرمانان دارید؟
به نظر می‌رسد پرسپولیس به امان خدا رها شده باشد. وقتی گفتم از همه انتظار حمایت داریم یکی هم همین محرومیت و کارت‌هاست. آل‌کثیر به خاطر یک شادی ساده شش ماه محروم شد و ما هم نفوذی برای بخشیده شدن او یا کاهش حکم او در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداریم. همین طور هیچ مسئول بانفوذی هم در AFC نداریم که برای پاک شدن کارت‌ها و محرومیت وحید امیری یا احسان پهلوان به دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا یادآوری کند که بازی‌ها در شرایط کرونایی و فشرده بوده است. در چنین وضعیتی باید کارت‌ها حداقل برای فینال آسیا پاک شود. البته پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد که می‌توانند جای خالی این بچه‌ها را پُر کنند و امیدوارم همین طور شود.

امید عالیشاه

بگذریم! می‌خواهیم برگردیم به بازی با سایپا و به نظر می‌رسید خودت در آمادگی مطلوبی باشی. بازی خوبی به نمایش گذاشتی به خصوص وقتی ۱۰ نفره شدید.
این نظر لطف شماست اما وقتی این اتفاق افتاد همه بچه‌ها سعی کردند بیشتر بدوند که بازی مساوی نشود!

ولی وقتی تیمی ۱۰ نفره می‌شود مساوی هم نتیجه بدی نیست.
ما پرسپولیس هستیم و در هیچ مسابقه‌ای حتی ۱۰ نفره برای مساوی بازی نمی‌کنیم. در دیدار با سایپا هم وقتی ۱۰ نفره شدیم بیشتر تلاش کردیم برنده شویم.

جالب این بود که تو جای سعید آقایی وارد زمین شدی و احسان پهلوان دفاع چپ شد!
بله، تیم ما نیاز به برد داشت و آقایحیی تصمیم گرفت تیم را تهاجمی‌تر کند. خیلی هم تلاش کردیم برنده از زمین خارج شویم ولی نشد که نشد!

زمین ورزشگاه پاس قوامین مشکلی داشت؟ برخی بازیکنان و حتی مربیان شما معتقد بودند زمین چمن این استادیوم کیفیت لازم را نداشت و سفت بود.
پرسپولیس تیمی است که روی زمین و تهاجمی بازی می‌کند. هرقدرکیفیت زمین چمن بهتر باشد کیفیت بازی بچه‌های ما هم بالاتر می‌رود. به هر حال بازی با سایپا تمام شد و باید به فکر بازی‌های بعدی باشیم. ما هفته اول مساوی کردیم در حالی که موقعیت‌های گلزنی زیادی هم خلق کردیم و به نظرم ضعیف ظاهر نشدیم. همه تیم‌ها جلوی پرسپولیس دنبال مساوی و حداقل امتیاز هستند و ممکن است حریفان بعدی هم مقابل ما فشرده و دفاعی بازی کنند و دل به ضدحملات ببندند. باید سایپا را فراموش کرده و خودمان را برای بازی با صنعت نفت آبادان آماده کنیم.

بازی‌های لیگ هم به خاطر فیفادی دو هفته تعطیل شد. این تعطیلی به نفع تیم شماست یا به ضرر پرسپولیس؟
اینجا بحث ملی وجود دارد. وقتی پای تیم ملی وسط می‌آید چیز خاصی نمی‌توان گفت. امیدوارم تیم کشورم بتواند بوسنی را شکست دهد و همین طور با ارائه بازی‌های خوب و قدرتمندانه از گروه خود صعود کند و به جام جهانی‌ برسد.

پس از بازی با سایپا انتقادات زیادی از مهدی عبدی هم‌استانی تو شد که موقعیت‌های زیادی هدر داد. در این رابطه صحبتی نداری؟
مهدی عبدی یک مهاجم جوان و بااستعداد است. او نیاز به زمان و همین طور حمایت هواداران پرسپولیس دارد. اتفاقاً مقابل سایپا بازی بدی انجام نداد و فقط کمی بدشانسی آورد. او می‌تواند در ادامه مسابقات بدون توجه به حواشی و انتقادات بدرخشد. من فکر می‌کنم با زدن اولین گل مهدی راحت‌تر بازی کرده و موتورگلزنی‌اش روشن شود.

این روزها پرسپولیس به دنبال پیدا کردن یک مهاجم هدف و یک مدافع وسط است. اسامی چند بازیکن هم مطرح شده است. تو فکر می‌کنی بیشتر در چه پستی نیاز به خرید دارید؟
من یک بازیکن هستم و در حیطه وظایف من نیست که بخواهم به این سؤال جواب بدهم. مطمئن هستم آقای گل‌محمدی و کادر فنی بهترین تصمیم را گرفته و نفرات خوبی را جذب خواهند کرد. البته باشگاه باید در این راستا از کادر فنی حمایت کند.

این پرسپولیس بی‌تعارف می‌تواند برای پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شود؟
این پرسپولیس ثابت کرده هر غیرممکنی را می‌تواند ممکن کند. این پرسپولیس از لحاظ فنی و فوتبالی هرگز کم نیاورده و بازیکنانش تا سرحد امکان جنگیده‌اند و باز هم می‌جنگند. ما باز هم می‌توانیم قهرمان شویم و این فصل هم همین هدف را نشانه رفته‌ایم اما یک دست صدا ندارد. باید همه مسئولان و دست‌اندرکاران تیم هم کمک کنند و مشکلات موجود را به حداقل برسانند. آنگاه قهرمانی پنجم هم امکان‌پذیرخواهد بود چون پرسپولیس ثابت کرده بی‌چون و چرا بهترین تیم ایران است.

در پایان حرف خاصی نداری؟
ما مدت‌هاست بدون تماشاگر بازی می‌کنیم. برای پرطرفدارترین تیم ایران و حتی آسیا سخت است که در ورزشگاه خالی بازی کند و متأسفانه ویروس کرونا کار ما را سخت‌تر کرده است. با این وجود باید از هواداران پرشمار و بامعرفت پرسپولیس تشکر کنم که همواره حامی ما بوده‌اند. انرژی مثبت طرفداران را همیشه دریافت می‌کنیم و به خاطر همین عزیزان هم تلاش می‌کنیم بهترین نتایج را بگیریم. اگر هم حرفی می‌زنیم یا گلایه‌ای می‌کنیم برای کسب نتایج بهتر و برای موفقیت تیم است و فقط هواداران ما را درک می‌کنند که چه می‌گوییم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.