پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امکان تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران/ دولت زمینه صادرات را به حاشیه خزر فراهم کند

0


به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، منصور علی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بعداز امروز در نشست مجمع نمایندگان مازندران در بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مازندران باید برای خیز بلند در برنامه هفتم توسعه آماده باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم مازندران گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عزم قاطع و تغییر نگرش مسؤولان ملی را می‌طلبد.

زارعی با اشاره به ناکافی بودن تلاش‌های جاری برای توسعه مازندران یادآور شد: تحرک و پویایی لازم در روند اجرای طرح‌های توسعه استان وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم مهم‌ترین مزیت این استان را تولیدات بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: دولت برای بهره.برداری از قابلیت‌های توسعه‌بخش کشاورزی مازندران با ید برنامه جامع داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول مرکبات در مازندران یادآور شد: دولت باید زمینه صادرات این مرکبات به کشورهای حوزه دریای خزر را فراهم کند.

وی با انتقاد از بخشی‌نگری در روند طرح‌های استانی خواستار تعامل و هم‌گرایی بیشتر مسؤولان بخش‌های مختلف برای شتاب بخشی به روند توسعه این استان شد.

زارعی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌های مازندران در روند توسعه گفت: هم اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر از کارشناسان بخش کشاورزی فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها در مازندران بیکار هستند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به امضای قرارداد همکاری این مجمع با مرکز بسیح اساتید این استان افزود: با همکاری بسیج اساتید مطالعه پیرامون شناخت و بررسی مولفه‌های اساسی توسعه مازندران آغاز خواهد شد.

 /۸۶۰۴۸/ج/ح




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.